۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۰
پیگیر گزارش کمبود بلیط هواپیما هستیم| برنامه ریزی برای بازگرداندن هواپیماهای زمین گیر شده
وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به «بازار»:

پیگیر گزارش کمبود بلیط هواپیما هستیم| برنامه ریزی برای بازگرداندن هواپیماهای زمین گیر شده

بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پیگیر گزارش کمبود بلیط هواپیما هستیم گفت: افزایش هزینه های شرکتهای هواپیمایی و ریلی را پی گیری می کنیم.

بازار؛ گروه راه و مسکن: مهرداد بذرپاش در حاشیه گردهمایی سراسری مدیران شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری بازار مبنی بر اینکه با توجه به درخواست شما از شرکتهای هواپیمایی، ریلی و مسافربری برای افزایش ندادن قیمت بلیط در سفرهای نوروزی خبرها حاکی از این است که بلیط برخی مسیرها از سوی برخی ایرلاین ها با کمبود مواجه شده است آیا این گزارش ها در اختیار این وزارتخانه قرار گرفته است؟ گفت: در حال پیگیری این موضوع هستیم.

وی افزود: از صبوری شرکتهای حمل و نقل ریلی، جاده ای و هوایی تشکر می کنیم تا امسال نوروز متفاوتی رقم بخورد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: به هر حال کمبود بلیط به دلیل تقاضای بالای سفر است. ناوگان هوایی محدود است و تعداد در مقابل تقاضا تقریبا یک به پنج است. یعنی تقاضا ۵ برابر تعداد پرواز است و روز به روز نیز بر تعداد آن می افزاید.

وزارت راه و شهرسازی در حال برنامه ریزی برای بازگشت هواپیماهای زمینگیر شده به پرواز است. یک بخش هم برای خرید هواپیما از کشورهای مختلف است

بذرپاش در پاسخ به این پرسش خبرنگار خبرگزاری بازار مبنی بر اینکه برخی ایرلاین ها اقدام به زمینگیر کردن عمدی هواپیما می کنند تا قیمت بلیط افزایش یابد برای این اقدام چه برنامه ای دارید؟ گفت: وزارت راه و شهرسازی در حال برنامه ریزی برای بازگشت هواپیماهای زمینگیر شدن به پرواز است. یک بخش هم برای خرید هواپیما از کشورهای مختلف است. به هر حال مستحضر هستید ناوگان هوایی کشور تحت تحریم های ظالمانه قرار دارد هزینه های این ناوگان افزایش یافته است. ما با همین بضاعت موجود تلاش داریم حداکثر خدمات را ارائه دهیم در اولویت ما خواهد بود. بزودی هم جلسه ای با مدیران ایرلاین ها برگزار خواهیم کرد تا کمک هایی که وزارت راه و شهرسازی به آنها خواهد کرد ارائه خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: مدیریت تاخیر پروازها نیز یکی دیگر از برنامه ها و اولویت های رسیدگی است تا این تاخیرها به حداقل برسد. ایمنی پرواز و ایمنی مسافران در اولویت است. ایمنی در سفر هوایی جزو اولویت قرار دارد و ایرلاین ها آنرا باید در اولویت قرار دهند. وقتی بلیط به فروش می رسد تاخیرهای زیاد قابل قبول نیست. چند شرکت هم توسط سازمان هواپیمایی جریمه شده و تذکرهای لازم مرتب داده می شود. از شرکتهای هواپیمایی خواسته ایم که با حداکثر توان خود در سفرهای نوروزی برای سفر ایمن در کنار مردم باشند.

برخی مسیرها مثل تهران- مشهد و مسیر نجف اشرف در ایام نیمه شعبان پرتردد خواهد بود. تلاش خواهیم کرد در این مسیرها تعداد هواپیما را افزایش دهیم

وی در پاسخ به این پرسش که در ایام نیمه شعبان تردد در برخی مسیرها افزایش خواهد یافت چه برنامه ای برای این مسیرها دارید؟ گفت: برخی مسیرها مثل تهران- مشهد و مسیر نجف اشرف در ایام نیمه شعبان پرتردد خواهد بود. تلاش خواهیم کرد در این مسیرها تعداد هواپیما را افزایش دهیم.

وزیر راه و شهرسازی از انجام چندین اقدام در بخش راهداری توسط وزارت راه و شهرسازی برای ایام نوروز ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: اقدام نخست تدارک ۱۰۰ ایستگاه استراحت و نشاط با شعار "سفر شاد، ایران آباد" در برخی از مجتمع‌های بین راهی و راهدارخانه ها و ایستگاه های راه‌آهن و ایستگاه‌های فرودگاهی و در هر نقطه ای است که به لحاظ ایمنی اجازه برگزاری رویدادهایی این چنینی را به ما بدهد که بیش از ۶ ساعت برنامه در روز در ایستگاه‌های مجتمع‌های بین راهی و راهدارخانه‌ها ارایه می‌شود.

بذرپاش ادامه داد: از دستگاه های امدادرسان و خدمات‌رسان خواسته‌ایم که استقرار خود را در این ایستگاه های ارایه بدهند تا مردم در طول سفر بتوانند شادی، آرامش و استراحتی که نیاز سفر و جاده است داشته باشند.

وی با یادآوری اینکه برخی اوقات وقتی توجه به آرامش و استراحت در حین سفر وجود ندارد و همین موضوع منجر به بروز سوانح جاده ای و افزایش آنهاست، گفت: بسیاری از سوانح رانندگی در ۳۰ کیلومتری ورودی و خروجی شهرها رخ می‌دهد که برنامه‌ریزی را برای ایستگاه‌های نشاط در همین مناطق و ایستگاه‌ها برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

کد خبر: ۲۰۹٬۳۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha