۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
باد در مازندران توفان به پا کرد/ خانه های بی سقف
بازار گزارش می دهد؛

باد در مازندران توفان به پا کرد/ خانه های بی سقف

ساری- تندباد ۱۰۰ کیلومتری در مازندران سبب بروز خسارت در بخش‌های مختلف استان شد و به تأسیسات برق آسیب زد.

بازار؛ گروه استان‌ها: وزش باد شدید با سرعت ۹۷ کیلومتری که از غرب تا شرق مازندران را درنوردید موجب بروز خسارت در حوزه‌های مختلف از جمله مسکن و برق شد.

بیشترین سرعت تندباد در نوشهر و آمل به میزان ۹۷ و ۹۴ کیلومتر در ساعت ثبت شد و علاوه بر قطع و خاموشی برق به سربندی ۱۳۰ واحد مسکونی در استان خسارت زد و ۱۵ واحد را کامل تخریب کرد.

مهدی رازجویان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه تندباد در مناطق استان خسارت برجای گذاشته است گفت: بیشترین سرعت تندباد در نوشهر، آمل و رامسر گزارش‌شده است.

آسیب تندباد به ۱۳۰ مسکن در آمل
وی با بیان اینکه این حادثه منجر به بروز خسارت در ۱۳۰ واحد مسکونی آمل شده است، افزود: از این تعداد ۱۵ واحد کامل تخریب شدند و بقیه بین ۳۰ تا ۷۰ درصد خسارت دیدند.

وی با اظهار اینکه در روستاهای لفور سوادکوه نیز بخشی از تأسیسات مخابرات دچار خسارت شد، افزود: تعدادی از گلخانه‌ها و دو واحد مرغداری نیز در آمل در این حادثه خسارت دیدند.

بیشترین خسارت توفان و تندباد ۱۰۰ کیلومتری در غرب مازندران در حوزه برق و تأسیسات این بخش بوده است که این حادثه بیش از ۱.۲ میلیارد تومان خسارت روی دست این شرکت گذاشته است

رازجویان به خسارت ۱۰ واحد مسکن در شهرستان قائم‌شهر براثر تندباد اشاره کرد و گفت: در شهرستان رامسر نیز برخی واحدها دچار آسیب‌هایی شدند که برآورد در دست انجام است.

بیشترین خسارت توفان و تندباد ۱۰۰ کیلومتری در غرب مازندران در حوزه برق و تأسیسات این بخش بوده است که به گفته کیوان فرح نژاد، این حادثه بیش از ۱.۲ میلیارد تومان خسارت روی دست این شرکت گذاشته است.

خاموشی برق در ۲۲۰ نقطه مازندران
وی بیشترین خسارت ناشی از توفان را شامل خسارت به هشت دستگاه ترانسفورماتور و قطع برق آن، شکستن ۳۳ اصله پایه تیر برق، تخریب ۷.۵ کیلومتر شبکه فشار ضعیف دانست و گفت: سقوط درختان بر روی شبکه‌های هوایی برق نیز سبب بروز خسارت فراوان و اعمال خاموشی شده است.

فرح‌زاد با اشاره به اقداماتی برای برقراری برق و رفع مشکل گفت: با فروکش کردن توفان نسبت به رفع معایب شبکه‌ها اقدام شده اما عملیات تکمیل فنی در دست اجرا است.

در حوزه برق مازندران که از آمل تا شرق مازندران را تحت پوشش دارد، تندباد سبب بروز خاموشی در شهرهای مختلف استان شد که ۱۸۰ فیدر برق را نیز از مدار خارج کرد.

رضا غفاری مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به وجود و نصب ۴۸۰ فیدر برق در استان اظهار داشت: تندباد شدید شب گذشته و بامداد یکشنبه سبب خروج ۱۸۰ فیدر برق استان در لحظه وقوع طوفان شد.

وی با اظهار اینکه این حادثه منجر به خاموشی برق در شهره‌ای‌های مختلف ازجمله آمل، بابل، قائم‌شهر، بابلسر، جویبار، ساری و نکا شده است، افزود: در حال حاضر برق شمار زیادی از مشترکان دچار خاموشی، وصل شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین سرعت وزش باد به مقدار ۹۴ کیلومتر بر ساعت در آمل بوده است، افزود: خاموشی برق بخشی از شهرستان آمل  رفع شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با اشاره به اینکه بررسی خسارت‌ها در حال اقدام است، افزود: توفان منجر به بروز ۷۷۷ مگاوات خاموشی برق در استان شده است.

تندباد در مجموع سبب اعمال خاموشی در بیش از ۲۲۰ منطقه مازندران شد و ۳۷۰ نیروی توزیع برق با ۱۳۵ اکیپ تا پاسی از یکشنبه‌شب مشغول امدادرسانی برای برقراری برق بودند.

خسارت میلیاردی حوادث در مازندران
هواشناسی مازندران بیشترین سرعت وزش باد شنبه‌شب که خسارت میلیاردی روی دست مازندران گذاشت را ۹۷ کیلومتر در نوشهر، ۷۹ گلوگاه، ۵۸ کجور، ۸۶ رامسر، ۵۴ سوادکوه، ۶۵ قراخیل، ۵۴ کیاسر،۹۴ آمل و ۴۷ دشت نا اعلام کرد.

حوادث طبیعی در سال جاری بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان به بخش‌های مختلف مازندران آسیب زد که ریزش و رانش، سیل، باد و توفان بیشترین سهم را در بروز حوادث داشته ‌است

حوادث طبیعی در سال جاری بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان به بخش‌های مختلف مازندران آسیب زد که ریزش و رانش، سیل، باد و توفان بیشترین سهم را در بروز حوادث داشته‌ است. این حوادث طبیعی شامل، بارندگی، رانش‌های گلندرود، نور، سوادکوه و غیره بوده که به حوزه‌های مختلف ازجمله کشاورزی، مسکن و زیرساخت‌ها ۳۹۱ میلیارد تومان خسارت زده است.

وقوع ۳۰۰ رانش و زمین‌لغزش، سیل و بارندگی و تندباد و توفان در سال جاری کلکسیونی از حوادث متنوع طبیعی بود که در مازندران به وقوع پیوست از این‌رو به تأکید صاحب‌نظران، تهیه و تدوین طرح تفصیلی مدیریت بحران برای پیشگیری از خسارت‌ها امری ضروری است.

کد خبر: ۲۰٬۹۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha