۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷
۱۰ درصد اشتغال کشور در صنعت مبل سازی است| افزایش صادرات در پی تثبیت قیمت ها
عباسی به بازار گفت:

۱۰ درصد اشتغال کشور در صنعت مبل سازی است| افزایش صادرات در پی تثبیت قیمت ها

عباسی، رئیس اتحادیه درودگران و مبل سازان تهران بیان کرد: ۱۰ درصد از اشتغال کشور مربوط به صنعت مبلمان سازی است از این رو جزء یکی از صنایع اشتغالزا به شمار می رود.

علیرضا عباسی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: گرانی مواد اولیه مانند پارچه مخصوص، اسفنج و چوب قیمت مبلمان را بخصوص در دو سال گذشته افزایش داده است و واردات پارچه مبلی به منظور حمایت از تولید کنندگان داخلی ممنوع شده است، اما این امر باعث انحصار برخی از تولید کنندگان؛ و از آنجا که نظارتی بر کار آنها نبوده قیمت را هر طور که خواسته اند تعیین کرده اند.

وی افزود: در گذشته که واردات انجام می شده به این صورت بوده که وارد کننده گمرک کالا را پرداخت، و جنس از طریق قانونی با قیمتی معقول به دست تولید کننده می رسید اما با ممنوعیت واردات همان اجناس به کشور وارد می شوند اما از راه قاچاق. با اینکه گمرک پرداخت نمی شود اما قیمت ها بعضا گزاف و غیر معقول در بازار مشاهده می شود، به عنوان مثال نرخ کالایی از ۶۰ هزار تومان به ۲۰۰ هزار تومان رسیده است یا قاچاق پارچه مبلی در کنار نبود نظارت بر کار تولید کنندگان باعث شده تا قیمت مبلی که ۱۰ الی ۱۵ میلیون تومان بوده به ۳۰ میلیون تومان در بازار برسد.

رئیس اتحادیه درودگران و مبل سازان تهران بیان کرد: ۱۰ درصد از اشتغال کشور مربوط به صنعت مبلمان سازی است از این رو جزء یکی از صنایع اشتغالزا به شمار می رود. صنعت مبلمان سازی ایران مورد علاقه کشورهای دیگر مانند عراق، افغانستان، گرجستان، ارمنستان و آسیای میانه و... است که می توانیم با صادرات به این کشور ها و رفع موانع و افزایش تولید صادرات افزایش و ارز بیشتری به کشور وارد شود.

کد خبر: ۲۰۹٬۲۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha