۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴
کسی میلیاردها تتر را دیده است؟(اینکه از تتر پشتیبانی می شود، همیشه یک راز بوده است)

کسی میلیاردها تتر را دیده است؟(اینکه از تتر پشتیبانی می شود، همیشه یک راز بوده است)

جانت یلن (Janet Yellen) در ماه ژوئیه، با وزیر خزانه داری، رئیس فدرال رزرو، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار و شش مقام ارشد دیگر جلسه ای را در خصوص تتر (USDT) برگذار کرد.

به گزارش بازار، جانت یلن (Janet Yellen) در ماه ژوئیه، با وزیر خزانه داری، رئیس فدرال رزرو، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار و شش مقام ارشد دیگر جلسه ای را در خصوص تتر (USDT) برگذار کرد. تورم در حال افزایش بود، افزایش کووید شرایط اقتصادی را تحت تاثیر قرار داده بود و یلن می‌خواست در مورد تتر صحبت کند. تتر (USDT) آنقدر قدرتمند شده بود که سیستم مالی ایالات متحده را در معرض خطر قرار می داد. شرایط به قدری بحرانی شده بود که رئیس ستاد مشترک دست به کار شده بود.

تتر در سیستم های مالی به عنوان یک استیبل کوین شناخته می شود، چون  ارزش هر تتر برابر با دلار است. شرکتی که این ارز را صادر می کند، (Tether Holdings Ltd)، از افرادی که می خواهند کریپتو معامله کنند، دلار می گیرد و در ازای آن، به آن ها تتر می دهد. افرادی که تتر دارند، می توانند آن‌ را به صرافی‌ های ارزهای دیجیتال بفرستند و در ازای آن، برای خرید بیت ‌کوین، اتریوم (ETH) یا  هزاران کوین دیگر اقدام کنند. دلارها در شرکت Tether Holdings نگهداری میشود تا بتواند آنها را به افرادی که می‌ خواهند توکن‌ های خود را بفروشند، بازگرداند. این کار پیچیده به این دلیل انجام میشود که بانک‌ ها نمی ‌خواستند با شرکت ‌های ارز دیجیتال، همکاری کنند.

اینکه از تتر پشتیبانی می شود، همیشه یک راز بوده است. گروهی از منتقدان سال ‌ها می گفتند که شرکت Tether Holdings دارایی کافی برای حفظ برابری ۱ به ۱ با دلار را ندارد و کار آن ها اساسا  تقلب است. اما در دنیای ارز دیجیتال، جایی که کوین هایی با تصاویر سگ می ‌توانند میلیاردها دلار ارزش داشته باشند، تتر یک پروژه موفق به نظر می ‌رسد. Tether Holdings امسال شروع به انتشار مقدار زیادی رمزارز کرد. در حال حاضر ۶۹ میلیارد تتر در گردش می باشد که ۴۸ میلیارد آن امسال منتشر شده است. این به این  معنی است که این شرکت ۶۹ میلیارد دلار پول برای پشتیبانی از کوین های خود در اختیار دارد، اگر این مبلغ را یک بانک آمریکایی در اختیار داشت، به یکی از ۵۰ بانک بزرگ ایالات متحده تبدیل می‌ شد.

خرید ارزهای دیجیتال به ویژه تتر، همیشه برای کاربران ایرانی یک چالش بوده، برای خرید ارز تتر به صورت کاملا قانونی وامن از وبسایت نیپوتو دیدن کنید. در توییتر، تلویزیون، تالارهای معاملاتی، صندوق های تامینی و بانک های سرمایه گذاری سوال شد که آیا واقعا شرکت تتر این مقدار پول را دارد؟ یک پست ضد تتر ناشناس با عنوان Inside Crypto’s Doomsday Machine در فضای مجازی منتشر شد و جیم کرامر مجری (CNBC) به بینندگان گفت که رمزارز خود را بفروشند. او هشدار داد: اگر تتر سقوط کند، کل اکوسیستم کریپتو را از بین می‌ برد.

اندازه دارایی های فرضی دلار تتر (دلارهای پشتوانه تتر) آنقدر بزرگ است که حتی فرض واقعی بودن آن خطرناک است. آیا اگر تعداد زیادی از معامله گران بلافاصله دلارهای خود را پس بگیرند این شرکت می تواند دارایی های خود را نقد کند. آیا این امر می تواند باعث سقوط بازارو قیمت BTC  شود؟

بانک کریپتو

یک پنج ضلعی سبز رنگ که با (T) سفید مشخص شده است نشان دهنده کوین تتر در وب سایت این شرکت است و شعار آن پول دیجیتال برای عصر دیجیتال می باشد. این شرکت تنها ده ها کارمند دارد که برای شرکتی با ۶۹ میلیارد دلار سرمایه، تعداد کمی است.

لتیتیا جیمز(Letitia James)، دادستان کل، در بیانیه ای گفت: هلدینگ تتر توسط افراد و نهادهای بدون مجوز و غیرقانونی، اداره می شود. در وب‌ سایت این شرکت، نامه‌ای از یک شرکت حسابداری وجود دارد که بیان می‌ کند تتر ذخایر کافی برای حمایت از کوین های خود دارد.

برای بررسی این موضوع، معامله گران وال استریت را بررسی کردی. دبورا کانینگهام (Deborah Cunningham)، مدیر ارشد سرمایه گذاری بازارهای پول جهانی در فدرال هرمس (Federated Hermes)، یک شرکت مدیریت دارایی در پیتسبورگ (Federated Hermes)، گفت: این یک بازار کوچیک با افراد فعال بسیار زیاد است و اما ارول جورج (Errol George) مدیر این آژانس، گفت که بر تتر نظارت ندارد.

 J.L.  Van der Velde، مدیر اجرایی وب سایت تتر، فردی هلندی است که در هنگ کنگ زندگی می کند و به نظر می رسد تا به حال مصاحبه ای انجام نداده یا در هیچ کنفرانسی صحبت نکرده است. مدیر ارشد مالی جیانکارلو دواسینی(Giancarlo Devasini) یک جراح پلاستیک ایتالیایی می باشد که در وب سایت تتر به عنوان بنیانگذاراین شرکت  تجارت الکترونیک معرفی شده است. در روزنامه های ایتالیایی گفته شد که او یک بار به دلیل فروش نرم افزارهای تقلبی مایکروسافت جریمه شده است. 

منبع: نیپوتو

کد خبر: ۲۰۹٬۱۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha