۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
آغاز رقابت نخبگان مهارتی در بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت

آغاز رقابت نخبگان مهارتی در بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از آغاز رقابت نخبگان مهارتی در بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت خبر داد.

به گزارش بازار، غلامحسین حسینی نیا، کشف استعدادهای مهارتی، هدف و افق مسابقات ملی مهارت برای حضور پر افتخار در مسابقات جهانی لیون فرانسه برشمرد و گفت: نخبگان مهارتی در این دوره از مسابقات در ۴۳ رشته با هم به رقابت می‌پردازند.

وی با بیان اینکه نفرهای برتر این دوره از مسابقات به اردوی تیم ملی برای آمادگی حضور افتخار آمیز در مرحله بین المللی لیون فرانسه اعزام می‌شوند، اظهار داشت: در واقع مسابقات ملی و بین‌المللی مهارت، شرایطی فراهم می‌کند تا دنیای دانش را به دنیای کار وصل کند.

معاون وزیر کار تصریح کرد: ما وظیفه داریم این مسابقات را به صنعت، جامعه و بازار کار، معرفی کنیم تا بتوان حداکثر استفاده را از رقابت کنندگانی که در این مسابقات، برگزیده یا مطرح می‌شوند، داشته باشند و مسلما این گونه اقدامات نقش مؤثری در رشد و توسعه‌ی مهارت آموزی، اشتغال و ارتقای جایگاه و منزلت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کارآفرینی خواهد داشت.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه این دوره از مسابقات در ۴۳ رشته و ۶ گروه تخصصی برگزار می‌شود، گفت: این دوره از مسابقات با همکاری و مشارکت نهادهای آموزشی، شرکای بخش دولتی و خصوصی برگزار می‌شود.

حسینی نیا با اشاره به رشد ۳۰ درصدی تعداد رشته‌های مسابقات ملی مهارت در مقایسه با دوره قبل، تصریح کرد: رشته‌های فناوری خودروهای ریلی، پذیرش هتل، خدمات رستوران‌داری، آرایشگری مردانه، هنر بازی‌های سه بعدی رایانه‌ای، نانوایی نان‌های حجیم، ساخت و ساز خشک و گچ کاری و نگهداری و تعمیر هواپیما برای اولین بار در مسابقات ملی مهارت برگزارمی شود.

کد خبر: ۲۰۹٬۱۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha