۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۲
سفارش خرید ۱۰ هزار تن خرمای کبکاب دشتستان از سوی بنگلادش| تهاتر و حساب ال‌سی، راهکار برگشت پول است
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

سفارش خرید ۱۰ هزار تن خرمای کبکاب دشتستان از سوی بنگلادش| تهاتر و حساب ال‌سی، راهکار برگشت پول است

بوشهر- برگستوان تولیدکننده و فعال بازار خرمای دشتستان از سفارش خرید ۱۰ هزار تن خرمای کبکاب دشتستان از سوی بنگلادش خبر داد و گفت: تهاتر و حساب ال‌سی، راهکار برگشت پول است.

سودابه برگستوان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به آخرین وضعیت بازار خرما اظهار داشت: در حال حاضر، چندین کشور متقاضی خرید خرمای دشتستان هستند که امیدواریم با بهبود کیفیت بسته‌بندی، روز به روز میزان صادرات خرمای کبکاب افزایش یابد.

وی با بیان اینکه سفارش خرید خرمای کبکاب بنگلادش به بوشهر رسیده است افزود: تجار کشور بنگلادش، سفارش خرید ۱۰ هزارتن خرمای کبکابِ ظرفی، برای مصرف ماه رمضان این کشور را دارند و این در حالی‌است که ذخیره سردخانه‌های آبپخش به کمتر از ۸ هزار تن رسیده است.

این فعال بازار خرما خاطر نشان کرد: حدود ۱۴۰ میلیون نفر از جمعیت ۱۶۰ میلیون نفری کشور بنگلادش را مسلمانان تشکیل می‌دهند که حدود ۹۰ درصد جمعیت این کشور است و به همین دلیل، مصرف خرما در ماه رمضان در بین مسلمانان این کشور از محبوبیت بالایی برخوردار است.

برگستوان تصریح کرد: بنگلادش از سال‌های دور رابطه دوستانه و خوب و موثری با ایران داشته و چنین رابطه‌ای باعث شده تا مصرف خرمای ماه رمضان مسلمانان این کشور را از ایران و استان بوشهر تامین کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه خرمای کبکاب همه نقاط استان بوشهر از کیفیت بالایی برخوردار است، اما چند سالی است حجم بالایی از خرمای آبپخش را بعنوان خرمای ظرفی می‌شناسند و این نسبت در خرمای باکیفیت دیگر مناطق کمتر دیده می‌شود.

این تولیدکننده و فعال بازار خرما با بیان اینکه، میزان درخواستی خرما از سوی کشور بنگلادش بالاتر از میزان ذخیره سردخانه‌های آبپخش است یادآور شد: برای تامین این میزان خرما، بالاجبار باید سراغ دیگر مناطق رفته و همین امر باعث می‌شود تا بسته بندی کارانِ ظرفی، با کیفیت خرمای کبکاب دیگر مناطق استان نیز آشنا شوند.

برگستوان با تاکید بر اینکه مشکلی برای انتقال پول وجود ندارد، ابراز داشت: با توجه به مشکلات تحریمی، برای نقل و انتقال پول، دو راهکار ارائه شده که تهاتر کالا و همچنین از طریق ال‌سی، این کار انجام می‌شود و نگرانی بابت برگشت پول خرما وجود ندارد.

کد خبر: ۲۰۹٬۱۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha