۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۵
ماموریت بخش اکتشاف شناسایی و توسعه معادن جدید

ماموریت بخش اکتشاف شناسایی و توسعه معادن جدید

دبیر اجرایی سومین کنفرانس تخصصی اکتشاف ذخایر معدنی ایران گفت: ماموریت بخش اکتشاف، ایجاد ثروت جدید ملی از طریق شناسایی، کشف و توسعه معادن جدید است.

به گزارش بازار، علیرضا غیاثوند در حاشیه سومین کنفرانس تخصصی اکتشاف ایران افزود: هم اکنون شرایط استخراج و تولید فلزات و آلیاژ سازی (متالوژی) کشور مساعد است و در سرزمین مان غنای ثروت معدنی بسیاری داریم که این موضوع در کنار سرمایه نیروی انسانی، موقعیت استراتژیک و منابع نسبی انرژی، فرصتی بی بدیل برای رشد و توسعه شتابان کشور و رهایی از اقتصاد تک محصولی فراهم کرده است.

وی گفت: ماموریت بخش اکتشاف، ایجاد ثروت جدید ملی از طریق شناسایی، کشف و توسعه معادن جدید و ایجاد ساختاری قانونی برای تشویق سرمایه گذران داخلی و خارجی در این بخش است.

دبیر اجرایی سومین کنفران تخصصی اکتشاف ایران افزود: البته در این مسیر موانع و مشکلات موجود سر راه اکتشاف از جمله در فرایند اخذ استعلام از دستگاه‌های اجرایی موجب شده است که نتوانیم از این فرصت به شکل شایسته استفاده کنیم.

وی گفت: چالش دیگر مربوط به تهیه و به روز رسانی اطلاعات پایه اکتشافی است که بر عهده دولت گذاشته شده، اما بودجه مناسبی برای این کار در نظر گرفته نشده است به طوری که بودجه اکتشافی سازمان‌های مشابه در کشورهای صاحب نام معدنی جهان و حتی برخی کشورهای همسایه قابل قیاس با ما نیست.

غیاثوند افزود: ثبت و صدور مکانیزه مجوزهای معدنی، استعلام از دستگاه‌های اجرایی، استفاده از ظرفیت داخلی برای به روز رسانی اطلاعات پایه، تجهیزات و ماشین آلات اکتشافی، ایجاد زیرساخت‌های اکتشافی و کاهش خطر پذیری فعالیت‌های اکتشافی از دیگر محورهای مهم این همایش بود.

وی افزود: با جمع بندی مباحث کارشناسی مطرح شده امیدواریم راهکارهای عملیاتی و کاربردی در بخش اکتشاف ذخایر معدنی کشور ارایه شود.

سومین همایش تخصصی اکتشاف ایران در قالب سخنرانی و ۳ کارگاه تخصصی با حضور صاحبنظران و فعالان بخش معدنی کشور در هتل المپیک برگزار شد.

کد خبر: ۲۰۹٬۱۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha