۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹
بازگشت ایرباس A۳۳۰ به چرخه پروازی هما
به همت مهندسان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام شد

بازگشت ایرباس A۳۳۰ به چرخه پروازی هما

با تلاش متخصصان مهندسی و تعمیرات هما، ایرباس A۳۳۰ پس از تعمیرات سنگین و بازبینی (بازرسی تعمیراتی S) در تاریخ ۷ اسفند ماه ۱۴۰۱ به چرخه پرواز هما بازگشت.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، با تلاش متخصصان مهندسی و تعمیرات "هما"، ایرباس A۳۳۰ پس از تعمیرات سنگین و بازبینی (بازرسی تعمیراتی S) در تاریخ ۷ اسفند ماه ۱۴۰۱ به چرخه پرواز هما بازگشت.

در این بازبینی طبق برنامه‌ی کارخانه ایرباس، تعداد ۴۱۵ مورد بازرسی و تعمیراتی و همچنین ۴۲ مورد تعیین شده از سوی آژانس ایمنی هوانوردی اروپا در دستور کار قرار گرفت و انجام پذیرفت.

در این چک تعمیراتی، بخش‌های کابین، بدنه و موتورهای هواپیما به صورت اساسی بازرسی و برای نخستین بار، موتورهای ساخت شرکت رولزرویس هواپیمای IJA –EP توسط متخصصان و مهندسان هما باز شده و محل نگهداری موتور به بال هواپیما به وسیله آزمایش‌های غیرمخرب تحت بازرسی دقیق قرار گرفت.

همچنین در بازرسی کابین، تمامی صندلی‌ها از هواپیما خارج شد و بازبینی و اورهال صورت گرفت.

این بازرسی به طور تقریبی در بازه زمانی ۴۰ تا ۴۵ روزه صورت می پذیرد ولی با تلاش متخصصان "هما" طی ۳۳ روز، عملیات چک S با موفقیت انجام پذیرفت.

شایان ذکر است بازرسی تعمیراتی S بالاترین نوع بازرسی تعمیر و نگهداری هواپیما است که در آن تمامی قطعات هواپیما اعم از بدنه، کابین، قطعات اویونیکی و مکانیکی مورد بازرسی قرار می‌گیرد.

طبق دستورالعمل‌های شرکت سازنده ایرباس، هواپیماهای A۳۳۰ بـایــــد هر شــش سال یک بــار مورد ارزیــابــی ســــازه‌ای (۰۱- S) قرار بگیرند و برای اولین بار چک (۰۱- S) هواپیمای ایرباس A۳۳۰، یکی از سه فروند هواپیماهای نو برجامی که در سال ۱۳۹۶ وارد ناوگان هما شده‌اند، با رجیستری IJA –EP انجام شد.
ارزیابی (۰۲-S ) این نوع از هواپیماها هر دوازده سال یک بار انجام می‌شود.

دانش، توانمندی و تجربه ارزنده متخصصان مهندسی و تعمیرات هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ”هما“، ‌وجود کارگاه‌های تخصصی موتور، ارابه فرود، آلات دقیق، مهندسی و تعمیرات "هما" را به قطب تعمیر و نگهداری در داخل کشور تبدیل کرده است به طوری که بسیاری از خدمات تخصصی ارائه شده در بخش اویونیک صنعت هوایی منحصرا توسط "هما" ارائه می‌شود.

کد خبر: ۲۰۹٬۱۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha