۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰
کاخ سفید استفاده از اپلیکیشن «تیک تاک» بر روی سیستم های دولتی آمریکا را ممنوع کرد
تازه های فناوری؛

کاخ سفید استفاده از اپلیکیشن «تیک تاک» بر روی سیستم های دولتی آمریکا را ممنوع کرد

کاخ سفید با صدور دستوری رسمی، خواستار حذف اپلیکیشن چینی تیک تاک از تمامی کامپیوترهای متعلق به ادارات فدرال این کشور شد.

به گزارش بازار، در پی افزایش تنش میان ایالات متحده و چین، کاخ سفید با صدور دستوری رسمی، خواستار حذف اپلیکیشن چینی تیک تاک از تمامی کامپیوترهای متعلق به ادارات فدرال این کشور شد.

بر اساس این گزارش، کاخ سفید به تمامی کارکنان دولت فدرال دستور داده تا ظرف مدت ۳۰ روز، اپلیکیشن تیک تاک را از روی سیستم های کامپیتور و تلفن همراه متعلق به دولت فدرال حذف نمایند.

لازم به ذکر است، کنگره آمریکا اواخر سال گذشته میلادی، قانون ممنوعیت استفاده از اپلیکیشن تیک تاک بر روی سیستم های کامپیوتری دولتی این کشور به تصویب رسانده بود. با اینحال، اجرای این مصوبه تا پیش از ماجرای پرواز بالن جنجالی چین بر فراز آسمان آمریکا مسکوت مانده بود.

کنگره و دولت آمریکا معتقدند اپلیکیشن تیک تاک تحت کنترل دستگاه های دولتی چین بوده و پکن با استفاده از جاسوس افزارهای پنهان در این اپلیکیشن سعی در ربودن اطلاعات محرمانه دولتی آمریکا دارد؛ موضوعی که شرکت «بایت دنس» مالک تیک تاک به شدت آن را رد کرده و معتقد است کاخ سفید در حال ارائه اطلاعات غلط به شهروندان آمریکایی است.

گفتنی است، تیک تاک از جمله اپلیکیشن های محبوب در آمریکا به شمار آمده و بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر در این کشور دارد.

شرکت بایت دنس هنوز در خصوص این دستور کاخ سفید اظهار نظری نداشته و باید دید طی روزهای آتی، واکنش این شرکت چیتی به مواضع آمریکا چه خواهد بود.

کد خبر: ۲۰۹٬۰۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha