۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
۸۹ ایستگاه ردیابی آفات کشاورزی در قزوین فعال هستند
مدیر حفظ نبابات سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

۸۹ ایستگاه ردیابی آفات کشاورزی در قزوین فعال هستند

قزوین - مدیر حفظ نبابات سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: ۸۹ ایستگاه ردیابی در سطح مزارع و باغ‌های استان قزوین برای مقابله با آفات کشاورزی فعال هستند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین، یوسف درخشان اظهار داشت: از این تعداد ۳۱ ایستگاه برای ردیابی و پایش آفات مهم محصولات زراعی فعال هستند.

وی افزود: ۵۸ ایستگاه برای آفات مهم باغی فعال هستند که ۱۵ مورد از آنها در باغ های انگور استان مستقر بوده و به شناسایی آفات و تعیین دقیق زمان سم پاشی علیه آنها به ویژ آفت خوشه خوار می پردازند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی قزوین با اشاره به تشکیل شبکه های مراقبت در سطح ۱۷۰ هزار هکتار از اراضی گندم و جو استان قزوین،اظهار داشت: با فعالیت این شبکه ها شاهد کاهش آفت سن زدگی گندم و رسیدن آن به ۳۲ دهم درصد بوده ایم که از این حیث استان قزوین را باید در ردیف یکی از استان های برتر کشور دانست.

درخشان همچنین گفت: در سال جاری طرح کنترل آفت مگس زیتون را نیز در سطح بیش از پنج هزار هکتار از باغ های زیتون طارم سفلی قزوین در دست اجرا داریم.

وی خاطرنشان کرد: حوزه حفظ نباتات با مقابله با آفات نقش مهمی در بقای فعالیت های کشاورزی و حفظ و رشد تولیدات این حوزه ایفا می کند و نقش مهمی در تامین امنیت غذایی جامعه دارد.

کد خبر: ۲۰٬۹۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha