۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۸
وزارت راه می‌تواند اراضی در مالکیت خود را با اولویت سکونتگاه‌های غیررسمی به مالکین اعیانی واگذار کند
بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲؛

وزارت راه می‌تواند اراضی در مالکیت خود را با اولویت سکونتگاه‌های غیررسمی به مالکین اعیانی واگذار کند

نمایندگان مجلس به وزارت راه و شهرسازی این اجازه را دادند که اراضی در مالکیتش را با اولویت سکونتگاه‌های غیررسمی که قبل از سال ۹۴ به تصرف درآمده را به مالکیت اعیانی واگذار کند.

به گزارش بازار، نمایندگان در نشست علنی نوبت سوم امروز (دوشنبه ۸ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، با بند الحاقی (۱) و (۲) تبصره (۱۱) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در بخش درآمدی بند الحاقی (۱) تبصره (۱۱) آمده است: به وزارت راه و شهرسازی اجازه داده می شود، اراضی در مالکیت خود را با اولویت سکونتگاه‌های غیر رسمی که قبل از سال ۱۳۹۴ به تصرف اشخاص درآمده و بر اساس طرح های مصوب شهری ساخت و ساز صورت گرفته و درحال بهره‌برداری میباشد را به مالکین اعیانی واگذار نماید.

در بخش درآمدی بند الحاقی (۲) تبصره (۱۱) آمده است: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مجاز است نوسازی و ساخت منازل سازمانی نیروهای مسلح را با اولویت نیروی انتظامی از طریق اخذ تسهیلات بانکی و حمایت دولت در تامین زمین و ایجاد تسهیلات بانکی مناسب و بکارگیری منابع داخلی و فروش املاک مازاد اقدام نماید. آیین‌نامه اجرایی موضوع این بند توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

کد خبر: ۲۰۸٬۸۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha