۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
میزان حجم مخزن سد تهم ۶۵ میلیون و ۲۰۰هزار متر مکعب است
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان:

میزان حجم مخزن سد تهم ۶۵ میلیون و ۲۰۰هزار متر مکعب است

زنجان-مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان،گفت: در حال حاضر میزان حجم مخزن سد تهم ۶۵ میلیون و ۲۰۰هزار متر مکعب بوده که نسبت به سال گذشته افزایش بیش از ۱۰ درصدی دارد.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از شرکت آب منطقه ای زنجان، اسماعیل افشاری، با اشاره به اینکه سد تالوار که از سال ۹۲ آبگیری شده و تا دو سال گذشته آب چندانی در پشت سد ذخیره نشده بود، گفت: در دو سه سال اخیر میزان ورودی آب به این سد افزایش یافته است. 

وی اظهار کرد: برای تکمیل این سد باید حداقل اعتبار مورد نیاز تامین شود و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز این سد تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان، گفت: با تکمیل این سد بخش زیادی از آب مورد شهرستان خدابنده برطرف شده و آب مورد نیاز گرماب و زرین رود و آب صنعت منطقه نیز تامین می شود. 

افشاری به وضعیت سدهای استان زنجان اشاره کرد وافزود: در حال حاضر میزان حجم مخزن سد تهم ۶۵ میلیون و ۲۰۰هزار متر مکعب بوده که نسبت به سال گذشته بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته  و مخزن سد گلابر بیش از ۷۳ درصد آب دارد که این میزان در مدت مشابه سال گذشته که ۶۳ درصد بوده ۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی به  حجم آب سد کینه ورس نیز اشاره کرد و افزود: این سد ۹۷ درصد پر بوده و حدود ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعب آب دارد و سد تالوار هم که در ۵۰ کیلومتری شهر بیجار احداث شده  که در حال حاضر ۲۵ درصد حجم سد تالوار نیز پر است. 

کد خبر: ۲۰٬۸۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha