۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
اختصاص ۳۵ میلیارد تومان از اعتبار سفر رئیس جمهور به عشایر همدان
معاون فرماندار همدان اعلام کرد:

اختصاص ۳۵ میلیارد تومان از اعتبار سفر رئیس جمهور به عشایر همدان

همدان - معاون فرماندار همدان از اختصاص ۳۵ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به عشایر همدان خبر داد.

به گزارش بازار؛ اسدالله ربانی‌مهر در جلسه امور عشایری همدان با اشاره به نقش عشایر در توسعه اقتصادی اظهار کرد: جامعه عشایری افرادی پرتلاش، کم‌توقع و کوشا با جمعیت کم اما تاثیرگذار هستند و در حالی که دو درصد جمعیت کشور را دارند اما ۲۰ درصد گوشت قرمز کشور را تامین می‌کنند.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی و اقدامات دستگاه‌های اجرایی با هدف ساماندهی، ماندگاری و تشویق عشایر باشد گفت: بانک اطلاعاتی عشایر از آمار و تعداد خانواده‌ها تا تعداد دام و مکان‌های ییلاق و قشلاق جمع‌آوری شود، بخش اصلی اعتبارات و تسهیلات بر اساس آمار و تعداد عشایر داده می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان افزود: از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان همدان، ۳۵ میلیارد تومان به عشایر همدان اختصاص پیدا کرد که کمک بزرگی در کمک به عشایر است.

وی گفت: اختصاص ۵۰ پنل خورشیدی به عشایر کم است و با توجه به سیاست کمک به حل مشکل برق عشایر در سطح کشور با پیگیری امور عشایری و شرکت توانیر باید حداقل ۲۰ برابر این آمار اختصاص پیدا کند.

ربانی‌مهر افزود: زمینه راهسازی، تامین نهاده‌ها، تسهیلات، تامین معلم، کلاس‌های آموزشی و اختصاص آرد باید برنامه‌ریزی لازم انجام و امور عشایری پیگیری لازم را داشته باشد.

کد خبر: ۲۰۸٬۸۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha