۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷
بی توجهی بانک‌ها به مصوبات تشویقی فرزندآوری به چالشی اساسی تبدیل شده است
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

بی توجهی بانک‌ها به مصوبات تشویقی فرزندآوری به چالشی اساسی تبدیل شده است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، ضمن انتقاد از عدم همکاری بانک‌ها برای اعطاء تسهیلات تعیین شده برای فرزندآوری از سازمان‌های مردم نهاد به عنوان عاملی موثر در جهت پیگیری مشوق‌های تعیین شده در این حوزه یاد کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدکریم حسینی، در بیان تعیین مشوق‌هایی در قانون برای فرزندآوری، گفت: ترغیب زوج‌ها به فرزندآوری تنها با تعیین یک مولفه به عنوان اقدامی راهگشا امکانپذیر نیست و باید دلایل عدم تمایل زوج‌ها به فرزندآوری از ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مورد آسیب‌شناسی قرار گیرد.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: قطعا تاثیرگذاری مولفه‌های تعیین شده برای ترغیب زوج‌ها به فرزندآوری نسبی است و ممکن است تمام مولفه‌های لازم برای تحقق این مهم فراهم شود اما از تاثیرگذاری لازم برخوردار نباشند.

وی تصریح کرد: یکی از اساسی‌ترین مشکلات جمع کثیری از زوج‌ها که تصمیم به فرزندآوری دارند وضعیت اقتصادی است به ویژه در عصر کنونی که جوانان به دلیل موقعیت این نسل با تاخیر ازدواج می‌کنند و نیاز است برای فرزندآوری از روش‌های درمانی استفاده کنند که عمدتا هزینه‌های سنگینی را نیز در بردارد بنابراین مسائل اقتصادی در کاهش تمایل زوج‌ها به فرزندآوری بی‌تاثیر نیست و چنانچه تسهیلات وعده داده شده اعطاء شود نقش موثری در تصمیم زوج‌ها به فرزندآوری دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: متاسفانه همکاری نامناسب بانک‌ها در این زمینه نیز بی‌تاثیر نبوده که نسبت به اجرای مصوبات و دستورالعمل‌های ابلاغ شده کم توجه هستند و رفع این مشکل نیز در گروی نظارت دقیق نهادهای نظارتی است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: البته سازمان‌های مردم نهاد نیز می‌توانند در حوزه آموزش نقش موثری در ترغیب زوج‌ها به فرزندآوری داشته باشند و به عنوان حلقه اتصال بین زوج‌ها و دستگاه‌های مربوطه پیگیر اجرای مصوبات و تحقق مشوق‌های تعیین شده برای فرزندآوری باشند.

کد خبر: ۲۰۸٬۷۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha