۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
 جزییات پرداخت ارز دانشجویی| بانک مرکزی دخالتی در نرخ‌گذاری ارز صرافی‌ها ندارد
مدیر تالار ارز خدماتی مرکز مبادله ایران تشریح کرد

جزییات پرداخت ارز دانشجویی| بانک مرکزی دخالتی در نرخ‌گذاری ارز صرافی‌ها ندارد

توکلی، مدیر تالار ارز خدماتی مرکزمبادله گفت: صرافی‌ها برای خریدوفروش ارز بین خودشان نرخ توافقی دارند وبانک مرکزی دخالتی در این نرخ ندارد.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، مسعود توکلی، مدیر تالار ارز خدماتی مرکز مبادله ارز و طلا ایران گفت: شرایط دریافت ارز دانشجویی در سامانه «سجاد» برای وزارت علوم و سامانه «موحد» برای وزارت بهداشت به طور کامل و با جزئیات ذکر شده است. مدارک دانشجویان در این سامانه‌ها بارگذاری می‌شود و بعد از این که تایید شد، این دو وزارت خانه در سامانه مرکز مبادله ارز و طلا تایید را صادر می‌کنند و در ادامه برای متقاضیان پیامک صادر می‌شود و بعد از آن دانشجویان می‌توانند به کارگزار مرکز مبادله یعنی بانک ملی مراجعه و ارز دریافت می‌کنند.

توکلی گفت: بخشی از کار کارشناسی ارز دانشجویی را این دو وزارت خانه انجام داده اند و مشخص کرده اند برای اقامت دانشجویان چه میزان ارز مورد نیاز است.

مدیر تالار ارز خدماتی مرکز مبادله ارز و طلا ایران تصریح کرد: برای دانشجویان حدود ۱۹ هزار دلار سقف شهریه در نظر گرفته ایم. همچنین تا سقف ۲۵ هزار دلار در سال پرداخت ارز برای دانشجویان در نظر گرفته ایم و اگر مازاد بر این حجم ارز را نیاز دارند می‌توانند به صرافی‌ها مراجعه و با کارت ملی ارز مازاد را خریداری کنند.

وی افزود: کد ۵۶ همچنان فعال است تا نیازهای ضروری مردم تامین شود.

توکلی گفت: صرافی‌ها برای خرید و فروش ارز بین خودشان و بین مردم نرخ خاص خود را دارند، این نرخ توافقی بین خریدار و فروشنده است و بانک مرکزی تقریبا در این فضا دخالتی ندارد.

مدیر تالار ارز خدماتی مرکز مبادله ارز و طلا ایران در پایان تاکید کرد: در سرفصل ۵۶ به صرافی‌ها اجازه داده شده است تا ارز مازاد مردم را خریداری کنند و به مردم ارز مازاد بر سر فصل‌هایی که تعیین شده است را به فروش برسانند و لذا این فضا برای صراف و برای مردم وجود دارد که ارز مازاد بر نیازهایی که در سر فصل‌ها دیده شده است، از صرافی‌ها تهیه کنند.

کد خبر: ۲۰۸٬۷۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha