۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
نقدینگی سرگردان در بازار سرمایه آرام می‌گیرد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

نقدینگی سرگردان در بازار سرمایه آرام می‌گیرد

یزد- باقرزاده، کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بخشی از التهابات کنونی در بازارهای کالایی به دلیل نقدینگی سرگردان در جامعه است، گفت: نقدینگی در بازار سرمایه آرام می‌گیرد.

مهدیه باقرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: دولت برای بازگشت اعتماد مردم به بازار سرمایه باید از دستکاری و دخالت در بازار بپرهیزد و اجازه دهد بازار بر اساس عرضه و تقاضای واقعی به تعادل برسد.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه همیشه بازار سرمایه نسبت به قیمت ارز با تاخیر واکنش نشان می دهد، افزود: رشد بازار ارز بر بازار سرمایه و شاخص کل نهایت در بازه زمانی شش ماهه اثر می گذارد.

باقرزاده با بیان اینکه بخشی از التهابات کنونی در بازارهای کالائی به دلیل نقدینگی سرگردان در جامعه است، گفت: در حالیکه بازار سرمایه بهترین مکان برای جذب و آرام گرفتن این نقدینگی می باشد اما نقدینگی به دلیل بی اعتمادی مردم از بازار سرمایه فراری است.

این فعال بازار سرمایه با بیان اینکه رشد بازار ارز در سال ۹۷ سبب رشد شاخص کل در سال های ۹۸ تا ۹۹ شد، اظهار داشت: بازار سرمایه نسبت به بازار ارز عقب است و به طور قطع این عقب ماندگی جبران می‌شود.

وی با بیان اینکه از نظر زمانی و تکنیکالی انتظار رشد بازار سرمایه در اواخر اردیبهشت وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به رشد دلار، اخبار مثبت بودجه ای و فروش ارز شرکت های بازار سرمایه به قیمت نزدیک به بازار آزاد شاید رشد شاخص کل نیز جلو بیفتد و از اواخر سال جاری و یا اوایل سال آینده شاهد رشد قیمت ها در بازار سرمایه باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه، سهام‌های دلار محور را مستعد افزایش قیمت در رشد بعدی شاخص کل دانست و خاطرنشان کرد: صنایع دلارمحور از جمله فلزات اساسی، گروه محصولات شیمیایی، گروه استخراج کانه های فلزی و نفتی همچنین صنایع سیمان و ساختمان و... که با قیمت دلار قبل در حال معامله هستند نیز می‌تواند مورد توجه بازار قرار گیرد.

کد خبر: ۲۰۸٬۷۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha