۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲
شرایط سرمایه‌گذاری برای تجار عمانی در فارس مهیاست
معاون استاندار فارس:

شرایط سرمایه‌گذاری برای تجار عمانی در فارس مهیاست

شیراز- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار فارس از آمادگی این استان برای سرمایه‌گذاری تجار عمانی در فارس خبرداد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، محسن ربانی زاده در دیدار سرمایه گذار عمانی گفت: توسعه همکاری دو جانبه میان دو کشور دوست و همسایه ایران و عمان در مباحث زیرساختی بندری و ترانزیتی مد نظر بوده و با هدف توسعه تعاملات بندری و تردد دریایی، دو بندر به عنوان مبدا و مقصد در دو کشور برای تعریف مسیر تردد مشخص می شود.

وی با اشاره به اینکه اساسی ترین عامل ارتباط کشور ایران و عمان توریسم درمانی است، اضافه کرد: تعاملات دو گانه مناسبی در راستای مبادلات تجاری و صدور خدمات فنی و مهندسی صورت گرفته است.

جایگاه نخست فارس در زمینه کشاورزی و رتبه دوم در خدمات فنی و مهندسی در کشور

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس ضمن تبیین جایگاه نخست فارس در زمینه کشاورزی، رتبه دوم کشوری در خدمات فنی و مهندسی، مقام چهارم صنایع معادن در کشور و جایگاه ویژه در پزشکی و گردشگری افزود: با توجه به فرصت های اقتصادی بی‌شماری که در زمینه همکاری های تجاری و صنعتی بین دو کشور وجود دارد راه اندازی نمایشگاه دایمی عرضه محصولات در معرفی توانمندی‌های متقابل اثرگذار و مفید است.

معاون استاندار فارس گفت: با تکیه بر اصل رعایت حسن همجواری همه کشورهای عربی به خصوص کشور عمان دوست و شریک منطقه ای ما محسوب می شوند و همین ارتباط نزدیک کشورهای خاورمیانه موجب نگرانی کشورهای سلطه گر شده است.

وی اعلام کرد: استان فارس در راستای کمک به ایجاد نمایشگاه از تمام ظرفیت ها و امکانات فیزیکی در جهت تامین نیازهای اعلامی کشور عمان بهره خواهد برد.

استقبال مردم عمان از کیفیت کالاها و محصولات ایرانی

سرمایه گذار عمانی نیز ضمن ابراز خرسندی از دعوت معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: هدف ما در وهله نخست این است که ضمن شناسایی فرصت های همکاری و سنجش بازار تولید محصولات استان فارس در راستای تجارت دو کشور اقدام کنیم.

وی بر اقبال و رغبت مردم عمان از کیفیت کالاها و محصولات ایرانی اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد: با بازاریابی و تبلیغات موثر کالاهای ایرانی در بازار رقابتی این کشور محصولات ایرانی موقعیت و جایگاه خود را تثبیت خواهد کرد.

کد خبر: ۲۰۸٬۶۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha