۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۴
شک و گمان ترکیه ای ها برای خرید کالا از ایران به دلیل تغییر مداوم قیمت ها
مدیرعامل شرکت صدراپاسارگاد پیشرو مطرح کرد؛

شک و گمان ترکیه ای ها برای خرید کالا از ایران به دلیل تغییر مداوم قیمت ها

کرج- جوکار مدیرعامل شرکت صدراپاسارگاد پیشرو با اشاره به تغییر مداوم قیمت ها گفت: این معضل روی مشتریان داخلی و خارجی ما بسیار تاثیر داشته و مشتری های ترکیه ای با شک و گمان از ما خرید می کنند.

گروه استا ها بازار؛ شرکت «صدراپاسارگاد پیشرو» تولید و عرضه کننده کلیه تجهیزات بهداشتی، آشپزخانه و اتاق خواب و در حال حاضر جز مطرح ترین شرکت های بازرگانی در زمینه تجهیزات آشپزخانه است و علاوه بر آن در حال حاضر در زمینه واردات اکسسوری آشپزخانه با برند spp فعالیت دارد.

خبرنگار بازار با «حمزه جوکار »مدیرعامل شرکت صدراپاسارگاد پیشرو گفتگو کرد که مشروح آن در ذیل آمده است.

*در بحث مواد اولیه وارداتی هم استفاده دارید و آیا از بورس خرید می کنید؟

بله برخی فلزات مانند استنلس استیل از هند، چین و یا تایوان با قیمت دلار وارد می شود و ما از این مواد خریداری می کنیم. گلایه ما از جنسی است که انحصارا برای ایران است یعنی شاید پتروشیمی ایران ابر قدرت جهان باشد و امسال یک جهش ۱۲۰ درصدی داشتیم و این موضوع ما را آزار می دهد که به غیر از فلزات، پلاستیک و مواد پتروشیمی جهش قیمتی شدیدی داشته که این جهش هیچ ربطی به دلار ندارد اما متاسفانه نتوانستند از وقوع این افزایش جلوگیری کنند.

*تغییرات قیمت روی بازار کار شما و خریداران چه تاثیری گذاشته؟

هم برای مشتریان داخلی و هم خارجی تاثیر بسیاری داشته، مشتری های ترکیه ای ما با شک و گمان خرید می کنند و نمی‌توانند به ما با ثبات سفارش کنند. تکلیف مشتریان داخلی هم مشخص است، تقریبا می‌توان گفت جیب همه مردم خالی است و همه به سمت جنس هایی با کیفیت پایین تر آمدند. برنامه ما این شده که در کنار محولات با کیفیت مان جنس های اکونومیک هم داشته باشیم که بتوانیم با حداکثر کیفیت و با قیمت های مناسب باز هم رقابت کنیم اما متاسفانه همگی درگیر هستیم.

*باتوجه به افزایش قیمت ها، سرمایه در گردش بسیاری از تولیدکنندگان آسیب دیده، شما در این زمینه مشکل دارید و متضرر شده اید؟

بله، در واقع سرمایه ای که قبلاً در کار می گذاشتیم بهره و سودی که در تولید داشت در حال حاضر و هر روز کمتر و کمتر می شود و متاسفانه این روند شیب ملایم ندارد و با شیب شدید خود روزانه سود ما را کمتر می‌کند. از طرفی هم خزانه ما هم خالی از مواد و محول می شود. چون مردم را درک می‌کنیم تاجایی که امکان داشته افزایش قیمت نداشتیم تنها شرکتی هستیم که امسال فقط یک بار افزایش قیمت داشتیم.

*مراودات مالی تان را چگونه انجام می‌دهید؟

هم به صورت نقدی و هم با استفاده از چک، که در محاسبه چک افزایش قیمت دارد. ما روشی را در پیش گرفتیم که سهولت معامله را برقرار کرده و خدا راشکر مشتریانمان از این بابت راضی هستند و توانستیم به خوبی مدیریتش کنیم.

*در خصوص سرمایه در گردش تان توانستید از بانک ها وام یا تسهیلات بگیرید؟

بانک ها به اسم و در ظاهر سود هایشان را اعلام می کنند اما به شکل دیگری اعمال می شود، یعنی صحبت با عمل شدیداً متناقض است. ما مجبوریم شدیم از تسهیلات استفاده کنیم اما کاش به شکل دیگری برخورد می‌شد و ما با در نظر گرفتن تعداد زیاد پرسنل و با وجود اینکه پتانسیل گسترش کار را داریم به ما کمک می کردند. اما حقیقتا چوب لای چرخ ما و تولید گذاشتند.

*چه مقدار اشتغال زایی دارید؟

در حال حاضر حدود ۱۰۰ نفر به طور مستقیم و بیش از چندهزار نفر هم غیر مستقیم مشغول به کار هستند که زیر مجموعه ما قرار می گیرند. تنوع کار ما بسیار بالاست و طیف گسترده ای از صنوف را ما پوشش می دهیم. در حال حاضر حداکثراز ۲۵ الی ۳۰ درصد توانایی و پتانسیل مان استفاده می کنیم و ۷۰ درصدمان هنوز مانده است و تا می‌خواهیم قدمی برداریم با یک چالش جدید مواجه می شویم و این داستان در ایران همیشه برقرار است.

کد خبر: ۲۰۸٬۶۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha