۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۷
گشودن درهای تازه برای اشتغال افراد معلول
با همه گیری کرونا ویروس رخ می‌دهد

گشودن درهای تازه برای اشتغال افراد معلول

با همه گیری کرونا ویروس، بیشتر کارمندان دورکار شده‌اند و از طریق روش‌های فناورانه از منزل به کار می‌پردازند. در این میان افراد معلول هم با استفاده از این فرصت می‌توانند توانایی‌شان را به رخ بکشند.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: در گزارشی سایت «دبلیو رکس» نوشت: شاید معلولیت به معنای یافتن فرصت شغلی سخت‌تر نسبت به افراد دیگر باشد، اما کووید ۱۹ تا حدی این مسیر را هموار کرده است. کرونا ویروس جهان را تعطیل کرد به طوری که هیچ صنعتی در برابر محدودیت‌ها درامان نمانده است، در حالی که مردم به اجبار در خانه ماندن دارند. اما به طرز عجیبی درهای جدیدی برای افراد با ناتوانی جسمی گشوده شده است. ران جکسون توضیح می‌دهد: واقعاً، کار کردن به صورت مجازی تقریباً به نفع همه افراد است، نه فقط افراد معلول.

جکسون فلج مغزی اسپاستیک دارد و به عنوان متخصص اشتغال با RAMP همکاری دارد، مرکزی که به افراد صرف نظر از ناتوانی‌شان برای زندگی مستقل کمک می‌کند. وی می‌گوید: برای برخی از افراد دارای معلولیت، موانع اشتغال وجود دارد، اما فناوری در حال تغییر است.
جکسون افزود: من فکر می‌کنم که همه گیری به افراد معلول اجازه داده است تا توانایی‌هایی شان را نشان دهند، به طوری که که قادر به کار هستند، اما ممکن است مجبور باشند این کار را به روشی متفاوت انجام دهند.

او و جولی بوسما مدیر اجرایی RAMP معتقدند این در حالی است که برخی از کارفرمایان برای استخدام یک فرد معلول مردد و نگران این هستند که توانایی انجام کار را ندارند. بوسما می‌گوید: برنامه‌های کنفرانس آنلاین مانند زوم (Zoom) و چنین ابزارهایی به معلولان امکان توانایی کار از هر نقطه را می‌دهد.

او افزود: شاید با این اتفاق افراد به این حقیقت برسند که برای کار ، معلولیت مهم نیست. به طوری که مانند سایر افراد شغلی را می‌توانند به دست آورند و این اطمینان حاصل می‌شود که در آن موقعیت موفق باشند.

در عین حال که جکسون در طول همه گیری کرونا ویروس، به چندین معلول کمک کرده است تا شغل پیدا کنند و امیدوار است کارفرمایان بیشتری در این زمینه مایل باشند و به طوری که با تغییر چشم انداز از کسانی که تا به امروز از این امر غافل شده‌اند، استفاده کنند. در حالی که امید است که وقتی مشاغل شروع به بازگشایی می‌شوند و در جستجوی کارمندان می‌گردند شایستگی‌های هر شخص را در نظر بگیرند و نه ناتوانی‌شان.

کد خبر: ۲۰٬۸۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha