۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۱
۸۵ هکتار زمین به توسعه پارک علم و فناوری استان سمنان اختصاص یافت
در نشست شورای برنامه ریزی مصوب شد؛

۸۵ هکتار زمین به توسعه پارک علم و فناوری استان سمنان اختصاص یافت

سمنان- نشست شورای برنامه ریزی و توسعه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان اعطای ۸۵ هکتار زمین برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان به پارک علم و فناوری استان را مصوب کرد.

بازار، گروه استان‌ها: دوازدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان عصر یکشنبه با موضوع اعطای زمین برای شرکت های دانش بنیان، توزیع اعتبارات و حمایت از تولید و ... به میزبانی استانداری سمنان برگزار شد.

توسعه پارک های علم و فناوری برای استقرار شرکت های دانش بنیان در اراضی ملی با وسعت ۸۵ هکتار که در زمره مشوق های ارتقای سرمایه گذاری و تولید دانش بنیان محسوب می شود، یکی از مصوبات نشست شورای برنامه ریزی و توسعه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان بود.

احداث راهدارخانه در دامغان

معاون عمرانی استاندار سمنان در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه علاوه بر اختصاص زمین برای توسعه پارک علم و فناوری در این نشست پیرامون تاسیس واحد تولید بتون در شاهرود نیز برنامه ریزی صورت گرفت، گفت: این واحد می تواند در کنار اشتغال، ظرفیت خوبی را نیز برای ساخت و ساز در شرق استان فراهم سازد.

اعطای زمین در اراضی ملی به نهضت ملی مسکن در امیریه دامغان برای تامین نیاز مردم

محمد حمیدی با بیان اینکه ایجاد یک راهدار خانه در دامغان که در زمره مطالبات نیز محسوب می شود، دیگر مصوبه این نشست بود، بیان کرد: تاسیس پایگاه امدادی در شهرستان گرمسار و اعطای زمین به این طرح از دیگر مصوبات نشست بود.

وی با بیان اینکه اعطای زمین در اراضی ملی به نهضت ملی مسکن در امیریه دامغان برای تامین نیاز مردم از دیگر مصوبات این نشست بود، افزود: در این جلسه همچنین پیرامون ساخت مجتمع گردشگری و تفریحی نیز تصمیم گیری شد.

نحوه توزیع مالیات

مدیرکل برنامه بودجه استان سمنان نیز در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه نخستین مصوبه این نشست درباره کارگروه اجتماعی استان بود، گفت: جلساتی که برگزار شده بود و مصوباتی که در این حوزه صورت گرفته بود در نشست شورای برنامه ریزی استان سمنان امروز با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

نادر مالکی با بیان اینکه قراردادهای مالیاتی استان سمنان دیگر موضوع مطرح شده در این نشست بود، تاکید کرد: مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان در این نشست پیرامون نحوه توزیع مالیات های مذکور در استان توضیحاتی را ارائه کرد.

در حوزه دهیاری‌های استان سمنان ۱۱۴ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است

وی با بیان اینکه سومین دستور کار شورای برنامه ریزی استان سمنان مرتبط با مصوبات کارگروه زیربنایی استان در سمنان و شرق استان سمنان (شاهرود و میامی) بود که مصوبات این دو کارگروه نیز مطرح شد، بیان کرد: پیرامون نکات مرتبط با توسعه شهرها و اعطای زمین ها در این باره تصمیم گیری شد.

اختصاص اعتبارات روستایی و شهری

استاندار سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه ۶۴۰ میلیارد تومان برای شهرداری های استان منظور شده است، گفت: در حوزه دهیاری ها هم ۱۱۴ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است همچنین در روستاهای فاقد دهیاری نیز شاهد تصویب ۱۵ میلیارد تومان اعتبار بودیم از سوی دیگر ۱۵ میلیارد تومان دیگر نیز برای توسعه زیرساخت ها در بین عشایر استان اختصاص یافته است که می تواند برکات خوبی برای مردم داشته باشد.

سید محمدرضا هاشمی همچنین گفت: این اعتبارات صرف عمران و زیرساخت های مورد نیاز مردم در شهرها و روستاهای استان سمنان خواهد شد که از دهیاران و شهرداران و ... می خواهیم در زمینه خرج کرد این اعتبارات تمام اهتمام خود را داشته باشند.

به گزارش بازار در این نشست پیرامون توزیع اعتبارات زیرساختی در شهرستان های استان سمنان نیز بحث و تبادل نظر شد.

کد خبر: ۲۰۸٬۶۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha