۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۸
۴ میلیارد دلار به صندوق توسعه ملی برگشت داده شد
رئیس دیوان محاسبات مجلس:

۴ میلیارد دلار به صندوق توسعه ملی برگشت داده شد

عادل آذر، رئیس دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: در دوره دهم مجلس تلاش شد تا دیوان محاسبات استراتژی های پیشگیرانه را در پیش بگیرد تا از تخلفات جلوگیری شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عادل آذر در نشست صمیمی کارکنان مجلس شورای اسلامی با رئیس مجلس شورای اسلامی در تشریح عملکرد دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی در دوره دهم مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری و بررسی دیوان محاسبات ۵۰هزار میلیارد تومان به خزانه و حساب دستگاه های اجرایی برگشت داده شد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات دیوان محاسبات صیانت از بیت المال بود، به طوری که در دوره دهم مجلس شورای اسلامی دو سوم مبالغ هدر رفته به بیت المال بازگشت.  

رئیس دیوان محاسبات افزود: در دوره دهم مجلس تلاش شد تا دیوان محاسبات استراتژی های پیشگیرانه و هدایتگرانه را در پیش بگیرد تا از تخلفات جلوگیری شود و در این راستا آموزش های لازم داده شد.  

وی با بیان اینکه بیت المال صرفاً منابع مالی نیست، گفت: مدیران کشور سرمایه انسانی محسوب می شوند و جزو بیت المال هستند، بر این اساس باید از آنها و جایگاهشان صیانت شود.  

عادل آذر تصریح کرد: در دیوان محاسبات مجلس دهم ۴ میلیارد دلار به صندوق توسعه ملی برگشت داده شد، همچنین اقدامات خوبی در راستای حذف کاغذبازی های اداری صورت گرفت.  

وی ابراز کرد: دیوان محاسبات دو بخش دارد که اولی قسمت حسابرسی و بخش دیگر اداری و مربوط به امور دادرسی است. در بخش حسابرسی استفاده از کاغذ در انجام مکاتبات صفر است، انجام این مهم  در بخش اداری دیوان از دوره آقای رحمانی فضلی  آغاز شد و بصورت جدی ادامه یافت، در روند رسیدگی بین سال های ۹۷ تا ۹۹ و در مرحله اول ۵۰ درصد امور به صورت الکترونیکی انجام شد و تا نیمه اول امسال به صددرصد خواهد رسید.  

رئیس دیوان محاسبات با اشاره به تسریع در رسیدگی به تخلفات در این نهاد عنوان کرد: رسیدگی در دیوان محاسبات از دو سال به یک سال و در آینده به ۹ ماه خواهد رسید.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از تلاش ها و خدمات دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در طول ۳ دوره ریاست بر مجلس گفت: مهربانی، متانت، سعه صدر و تدبیر ایشان مثال زدنی است، اما آن چیزی که موجب شد که به این شخصیت علاقمند شوم، وجود تعادل در صفات مذکور بود.  

عادل آذر بیان کرد: ذوب در ولایت بودن را در وجود دکتر لاریجانی درک کردم و انصاف ایشان مثال زدنی است، به طوری که در این دوره در عین حرفه ای گری، مستقل عمل کردند.  

وی تصریح کرد: در دوره دکتر لاریجانی عرصه ظهور و بروز دیوان محاسبات در اجتماع و جامعه بیشتر بود، بطوری که به آمار و اعداد ارائه شده اطمینان داریم در هرصورت  قدردان زحمات ایشان هستیم.

کد خبر: ۲۰٬۸۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha