۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۳
سیاست کنترل تورم تاکنون به درستی اجرا نشده است؛ تورم همواره چند قدم جلوتر از حقوق ها
عضو کمیسیون تلفیق مجلس در گفتگو با بازار:

سیاست کنترل تورم تاکنون به درستی اجرا نشده است؛ تورم همواره چند قدم جلوتر از حقوق ها

نقد علی عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ با بیان اینکه همواره تورم چند قدم جلوتر از حقوق ها حرکت می‌کند، گفت: حتماً باید در زمینه تعیین حقوق و دستمزد میزان تورم بازار لحاظ شود.

محمدتقی نقدعلی در گفت و گو با خبرنگار بازار، با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی حقوق و دستمزد در سال ۱۴۰۲ براساس مصوبات کمیسیون تلفیق گفت: انتظاری که مردم غالباً از نمایندگان دارند و آن را منعکس می‌کنند، بر این اساس است که نمایندگان بیش از آنکه به فکر افزایش حقوق باشند، تورم را کنترل کنند.

وی با بیان اینکه غالبا افزایش حقوق تاثیری در معیشت مردم نمی گذارد، گفت: متاسفانه همواره تورم چند قدم جلوتر از حقوق ها حرکت می‌کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه سیاست کنترل تورم سیاست درستی است و تاکنون به درستی اعمال نشده است، ادامه داد: با این حال نمی‌توان با این استدلال و تورم موجود، از واقعیت عدم توان خرید مردم و اداره زندگیشان غافل ماند و نسبت به افزایش حقوق تدبیری نکرد.

نقدعلی بیان کرد: حتماً باید در زمینه تعیین حقوق و دستمزد میزان تورم بازار لحاظ شود. همچنین هرگونه تصمیم در بحث افزایش حقوق اثر مستقیم بر بخش‌های دیگر می گذرد که این مسئله را هم باید مد نظر قرار داد.

وی با بیان اینکه باید واقعیات در زمینه توان حقوقی دهی دولت به کارمندان خود را لحاظ کنیم، بیان کرد: متاسفانه عمده درآمد دولت یا خرج حقوق و دستمزد و یا خرج پرداخت یارانه‌ها می‌شود لذا اساساً باید تدبیری کرد که امور عمرانی کشور هم به طور کل تعطیل نشود.

کد خبر: ۲۰۸٬۵۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha