۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲
واحد شماره یک بخاری نیروگاه شهیدرجایی به مدار تولید بازگشت
مدیر نیروگاه بخار شهیدرجایی قزوین:

واحد شماره یک بخاری نیروگاه شهیدرجایی به مدار تولید بازگشت

قزوین- مدیر نیروگاه بخار شهیدرجایی قزوین گفت: با تلاش متخصصان داخلی، واحد شماره یک بخاری به ظرفیت ۲۵۰ مگاوات در کوتاه‌ترین زمان ممکن دوباره به شبکه سراسری پیوست.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، حبیب شریفی بیان کرد: واحد شماره یک بخاری این نیروگاه به ظرفیت ۲۵۰مگاوات که به دلیل آسیب وارده به یکی از لوله های مسیر بخار ری هیت ،به طور اضطراری از مدار تولید برق خارج شده بود، پس از رفع اشکال از سوی متخصصان حوزه تعمیرات، در کمترین زمان ممکن به شبکه سراسری بازگشت .

وی افزود : طی گزارشی از سوی امور بهره برداری، مبنی بر آسیب دیدگی بخشی از مسیر لوله «ری هیت» در بویلر شماره یک نیروگاه بخار، این واحد از مدار تولید، خارج شد که پس از فراهم نمودن شرایط کار توسط گروه بهره برداری، با فراخوان نیروهای تعمیرات، این واحد به سرعت تحت تعمیرات قرار گرفت و پس از رفع اشکال، دوباره به مدار تولید بازگشت.

مدیر نیروگاه بخار شهیدرجایی قزوین با بیان اینکه پس از خروج واحد از شبکه تولید، متخصصان تعمیرات با وجود دمای بالا در محل، برای دستیابی به لوله آسیب دیده، اقدام به داربست بندی، برش کاری دیواره بویلر و برداشتن عایق‌ها کردند، تاکید داشت: برای کاهش زمان تعمیرات این واحد، همزمان و به صورت موازی، اقدام به خم کاری لوله جدید در کارگاه شد و در نهایت با انجام عملیات برش کاری و جوش کاری، لوله جدید جایگزین لوله آسیب دیده گردید و با نصب ورق های بویلر، این واحد برای راه اندازی دوباره تحویل امور بهره‌برداری شد.

شریفی افزود: با بازگشت دوباره واحد شماره یک بخاری نیروگاه شهیدرجایی، ۲۵۰ مگاوات برق به شبکه سراسری تزریق شدتا کمترین خللی در تامین انرژی الکتریکی پایدار و مطمئن برای خدمت رسانی به مصرف کنندگان ایجاد نشود.

کد خبر: ۲۰۸٬۵۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha