۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳
اولین نمایشگاه میوه بدون هیچ ثمره| شرکتها دست خالی به خانه برگشتند
بازار گزارش می دهد؛

اولین نمایشگاه میوه بدون هیچ ثمره| شرکتها دست خالی به خانه برگشتند

اولین نمایشگاه میوه، سبزیجات و صنایع وابسته درحالی امروز به پایان میرسد که به گفته غرفه داران به دلیل عدم اطلاع رسانی و برگزاری در زمان نامناسب، بی ثمر بوده و رهاوردی برای شرکت کننده ها نداشته است.

بازار؛ گروه کشاورزی: اولین نمایشگاه بین المللی میوه، سبزیجات و صنایع وابسته از روز پنجشنبه ۴ اسفندماه به مدت چهار روز در محل نمایشگاه شهر آفتاب در حال برگزاری است اما به گفته شرکت های حاضر در این نمایشگاه استقبال چندانی از این رویداد صورت نگرفته است. به طوری که حتی در غرفه های مربوط به انجمن ها، اتحادیه ها و تشکل های مربوطه در سومین روز برگزاری هیچ کدام از مسئولان و روسا حضور نداشتند که به گفته یکی از این افراد به دلیل بی رونق بودن نمایشگاه در دو روز اول برگزاری، این عزیزان تصمیم گرفته اند دو روز پایانی را حضور نداشته باشند.

اولین نمایشگاه میوه و سبزیجات؛ رویدادی پُر از هیچ| شرکتها دست خالی به خانه برگشتند

در واقع بر اساس این گزارش، اگرچه جای برگزاری چنین نمایشگاه تخصصی در حوزه کشاورزی در بین دیگر نمایشگاه ها خالی است اما انتظار می رفت در شروع این رویداد تخصصی کمی قوی تر حاضر شد. به عبارت دیگر برگزاری نمایشگاه هایی با محوریت میوه و سبزیجات، صنایع تبدیلی و تکمیلی مربوطه، ماشین آلات این بخش، طراحی و بسته بندی انواع محصولات تازه باغی و همچنین ذخیره سازی و مدیریت انبار اگر در زمانی غیر از روزهای پایانی سال رخ می داد احتمال اینکه نتیجه بخش تر باشد بیش از اینها بود.

برگزاری نمایشگاهی ضعیف و بدون بازدیدکننده در روزهای پایانی سال

با این وجود برخی شرکت کننده ها ضعف اصلی نمایشگاه را متوجه برگزار کنندگان می دانند و معتقدند اطلاع رسانی خوبی در این مورد صورت نگرفته است به همین دلیل برگزاری این رویداد نه تنها از نگاه مردم عادی بلکه از نگاه فعالان تخصصی این بخش هم پنهان مانده است.

مریم مهدوی یکی از غرفه داران در این خصوص به بازار می گوید: نمایشگاه برای حوزه فعالیت ما بسیار حیاتی است اما می بینید که این رویداد در سکوت و بدون هیچ جنب و جوشی برگزار می شود. چون اطلاع رسانی ها بسیار ضعیف بوده است به طوری که تنها افرادی که به ما مراجعه می کنند غالبا افرادی هستند که از طریق خود ما به اینجا دعوت شده اند. در حالی که ما انتظار داشتیم این نمایشگاه بسیار شلوغ تر از این باشد و بتوانیم یکسری برنامه های سال آتی خود را بر مبنای آنچه در تعاملات حاصل از حضور در این نمایشگاه به دست می آوریم تنظیم کنیم.

نمایشگاه در زمان اوج فعالان بخش سورتینگ در حال برگزاری است لذا کارایی ندارد

شهروندی، دیگر غرفه دار در این نمایشگاه نیز که با ارائه ماشین آلات بسته بندی و سورتینگ حضور یافته زمان برگزاری را مناسب نمی داند و به بازار می گوید: نمایشگاه تخصصی است که در زمان بدی برگزار می شود؛ به این معنا که تاریخ برگزاری اصلا متناسب با این نمایشگاه نیست. یعنی کل برنامه های فعالان در حوزه صادرات الان است و از یکطرف بازار عید را برای داخل دارند و از آن طرف برای صادرات نیز مقوله انبار زدن ها را دارند. بنابراین الان فصل کار و درآمد زایی فعالان بخش سورتینگ است که باید در این فصل به درآمد برسند لذا الان به هیچ عنوان زمان خوبی برای برگزاری چنین رویدادی نبود.

اولین نمایشگاه میوه و سبزیجات؛ رویدادی پُر از هیچ| شرکتها دست خالی به خانه برگشتند

او افزود: البته این نمایشگاه قرار بود چند ماه قبل (اواخر مهرماه) برگزار شود که در آن زمان بسیار زمان خوبی بود که اکثر واحدهای صادراتی از نظر کاری خلوت بودند و می توانستند در این نمایشگاه حضور داشته باشند اما الان حتی مدعوین ما نتوانستند روز جمعه که تعطیل است را برای بازدید بیایند چون اوج زمان کاری شان است.

تاثیر زمان برگزاری بد و عدم اطلاع رسانی بر کاهش کیفیت اولین نمایشگاه میوه و سبزیجات

آرمن فرد دیگر غرفه دار نیز در این خصوص به خبرنگار بازار می گوید: نمایشگاه ضعیفی است متاسفانه حتی به قشر و صنفی که در این حوزه فعالیت می کنند خوب معرفی نشده است و ما از مخاطبینی که مراجعه می کنند متوجه وضعیت نمایشگاه می شویم. شاید اینکه این نمایشگاه در روزهای پایانی سال برگزار می شود روی عدم برگزاری قوی این رویداد تاثیر گذار بوده است به طوری که حتی افرادی که خود صاحب این مشاغل هم هستند در این نمایشگاه حضور ندارند در حالی که نیاز است باشند و با این خدمات و تکنولوژی هایی که ارائه شده است آشنا شوند.

غرفه داران اولین نمایشگاه میوه و سبزیحات شهر آفتاب: نمایشگاه در روزهای پایانی سال که بدترین زمان است برگزار می شود و اطلاع رسانی درستی هم از سوی برگزار کننده ها صورت نگرفته در نتیجه حتی فعالان این صنف نیز بی اطلاع از برگزاری چنین رویدادی هستند!

امیر رسولی از دیگر شرکت کننده ها در اولین نمایشگاه میوه، سبزیجات و صنایع وابسته است که نسبت به نحوه برگزاری آن انتقاد دارد و به بازار می گوید: از نمایشگاه چندان استقبال مردمی نشده و غالبا غرفه داران و برخی مسئولان وزارت جهاد کشاورزی برای بازدید در این محل هستند. با این وجود ما حضور داریم تا بتوانیم خدمات خود را حداقل به دیگر همکاران ارائه بدهیم. این در حالی است که هر نمایشگاهی با وجود بازدید کننده های تخصصی و مردمی است که پویا می شود و لذا انتظار داشتیم با اطلاع رسانی بهتر امروز این محل را پر از بازدیدکننده ببینیم.

اولین نمایشگاه میوه و سبزیجات؛ رویدادی پُر از هیچ| شرکتها دست خالی به خانه برگشتند

همچنین به گزارش بازار، محمد باقر قاسمی دیگر فعال حوزه ماشین آلات و شرکت کننده در این نمایشگاه نیز می گوید: نمایشگاه بد نیست البته ما در کلیه نمایشگاه ها غالبا برای اعلام حضور شرکت می کنیم و هدف ما فروش محصولات و تولیدات خود نیست چون پروسه بازاریابی و فروش ما به خوبی انجام می شود و مشکلی نداریم. با این وجود در این نمایشگاه نیز حضور داریم اما بازدیدکننده چندانی به ما مراجعه نکرده است و از نظر بازدیدکننده خارجی هم فقط چند مراجعه کننده از کشورهای اطراف داشتیم. با این وجود چون اولین دوره برگزاری این نمایشگاه است لذا چندان شلوغ نیست اما همین که برگزاری چنین رویداد تخصصی را به اصطلاح استارت زده اند جای امیدواری است و این نوید را می دهد که در دوره ها بعدی با شرایط بهتری برگزار شود.

رهاورد اولین نمایشگاه میوه و سبزیجات می تواند عقد قراردادهای B۲B بین شرکتهای حاضر در این رویداد باشد

بهنام علوی دیگر غرفه دار در این رویداد نیز با انتقاد از زمان برگزاری نمایشگاه به بازار می گوید: متاسفانه این نمایشگاه در بدترین موقع سال برگزار می شود که به اصطلاح مردم همه گرفتار هستند و از سوی دیگر در مکان بدی برگزار می شود. در حالی که نمایشگاه میوه و تره بار قبلا توسط وزارت جهاد در بوستان گفتگو در دل شهر برگزار می شد و بسیار هم خوب بود ضمن اینکه استقبال مردم نیز از آن بسیار خوب بود.

او افزود: با این وجود این نمایشگاه که در شهر آفتاب برگزار می شود از نظر بازدید کننده مردمی اصلا خوب نیست؛ یعنی با توجه به هزینه هایی که انجام شده بازدیدکننده خوبی حضور نیافته است و تنها بازدیدکننده و مراجعه کنندگان به تمامی کسانی که غرفه دار هستند در واقع مدعوین خود آنها هستند! لذا می توان گفت رهاورد این نمایشگاه برای شرکت کننده ها می تواند قراردادهای B۲B باشد که بین شرکتها منعقد می شود.

گفتنی است اولین نمایشگاه میوه و سبزیجات شهر آفتاب از تاریخ ۴ تا ۷ اسفند ماه در محل نمایشگاه شهر آفتاب در حال برگزاری است و زمان بازدید نیز از ۱۰ الی ۱۷ است.

کد خبر: ۲۰۸٬۳۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha