۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۴
ساز و کار تسویه و تهاتر بدهی طرح‌های تملک دارایی مشخص شد
بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲؛

ساز و کار تسویه و تهاتر بدهی طرح‌های تملک دارایی مشخص شد

نمایدگان مجلس به دولت اجازه دادند نسبت به تسویه و تهاتر بدهی‌های ناشی از اجرای طرح‌های تملک دارایی خود با صدور اسناد تسویه خزانه اقدام کند.

به گزارش بازار، نمایندگان در نشست علنی عصر امروز (شنبه ۶ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی ماده واحده لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، با بند (ط) تبصره (۵) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در بخش درآمدی بند (ط) تبصره (۵) این لایحه دولت مجاز است نسبت به تسویه و تهاتر بدهی‌های ناشی از اجرای طرح‌های تملک دارائی‌های سرمایه‌ای دستگاه‌های ‌اجرائی که در اجرای بند «هـ» تبصره (۱۱) این قانون نسبت به فروش اموال غیرمنقول دولت اقدام نموده‌اند با مطالبات دولت از طلبکاران یادشده تا مبلغ یکصد هزار میلیارد (۱۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال از طریق صدور اسناد تسویه خزانه ‌به‌صورت جمعی- خرجی از محل ردیف درآمدی شماره ۳۱۰۱۰۶ جدول شماره (۵) و ردیف هزینه‌ای ذی‌ربط مندرج ذیل سرفصل۵۳۰۰۰۰ جدول شماره (۹) اقدام نماید.

همچنین وکلای مردم در خانه ملت با با بند (ی) تبصره (۵) این لایحه با ۱۷۲ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۶ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بر اساس بخش درآمدی بند (ی) تبصره (۵) این لایحه به دولت اجازه داده می‌شود تا ششصد هزار میلیارد (۶۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال در سقف بند (ب) این تبصره، انواع اوراق مالی اسلامی از جمله اسناد خزانه اسلامی که منطبق بر قوانین و مقررات و در چهارچوب عقود اسلامی ‌باشد را منتشر و به ردیف درآمدی شماره ۳۱۰۱۰۸ جدول شماره (۵) این قانون واریز کند.

کد خبر: ۲۰۸٬۳۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha