۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
اراضی آبی کشاورزی ایلام به ۱۵۰ هزار هکتار افزایش می یابد
استاندار ایلام:

اراضی آبی کشاورزی ایلام به ۱۵۰ هزار هکتار افزایش می یابد

ایلام - استاندار ایلام با اشاره برنامه های جهاد کشاورزی برای توسعه کشاورزی در استان، گفت: اراضی آبی کشاورزی ایلام تا پایان دولت به ۱۵۰ هزار هکتار افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار بازار، قاسم سلیمانی دشتکی ظهر امروز شنبه در دیدار حجت الاسلام عبدالعلی ابراهیمی معاون امور استانهای حوزه نمایندگی ولی فقیه وزارت جهاد کشاورزی در محل استانداری ایلام اظهار کرد: ظرف دو سال گذشته قریب ۵۰ هزار میلیارد تومان در استان سرمایه گذاری شده است که با توجه به شرایط و وضعیت اقتصادی کشور این یک رکورد بی نظیر در امر سرمایه گذاری محسوب می شود.

وی افزود: در حال حاضر بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه آماده داریم که بعد از پشت سر گذاشتن وضعیت کرونا با دستان ریاست جمهوری افتتاح می شوند.

استاندار ایلام در ادامه عملکرد مجموعه جهاد کشاورزی را مطلوب عنوان کرد و گفت: علاوه بر افزایش چند برابری تولید گندم و کلزا، زمین های آبی استان از ۷۵ هزار هکتار به ۱۱۰ هزار هکتار افزایش یافته و تا پایان دولت به ۱۵۰ هزار هکتار افزایش می یابد.

وی در بخش دیگر از صحبت هایش خواستار بازگشایی مرز تجاری استان شد و گفت: حدود ۴.۵ درصد صادرات کشور از مرز مهران انجام می شود و بازگشایی این مرز در این شرایط برای اقتصاد کشور و توسعه استان حائز اهمیت است.

کد خبر: ۲۰٬۸۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha