۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۲:۵۱
استفاده از پول‌های ملی سبب تغییر موازنه قدرت اقتصادی در دنیا می‌شود
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

استفاده از پول‌های ملی سبب تغییر موازنه قدرت اقتصادی در دنیا می‌شود

قدرت های بزرگ و نوظهور اقتصادی همچون ایران، روسیه و چین عضو پیمان های شانگهای و اوراسیا هستند که می توانند با اقدامات هماهنگ خود موازنه قدرت اقتصادی در دنیا را تغییر دهند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حسن همتی، در خصوص اهمیت استفاده از ارزهای ملی در میان کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای و اتحادیه اقتصادی اوراسیا، گفت: قدرت های بزرگ و نوظهور اقتصادی همچون ایران، روسیه و چین عضو پیمان‌های یاد شده هستند که می توانند با اقدامات هماهنگ خود موازنه قدرت اقتصادی در دنیا را تغییر دهند.

نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی در این رابطه، اظهار کرد: به عنوان مثال استفاده از ارز ملی می تواند یکی از اقدامات کشورهای عضو شانگهای و اوراسیا باشد زیرا این موضوع سبب ایجاد سازوکار مالی جدیدی در عرصه تجاری خواهد شد.

وی افزود: به عبارتی بهره مندی از این رویه موجب خواهد شد سیستم های مالی مانند سوئیفت و غیره که تحت حاکمیت غربی ها خصوصا سیاست های آمریکا هستند کارایی لازم را نداشته باشند و سیستم جدیدی برای مراودات اقتصادی در دنیا شکل بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه روس ها و چینی ها دل خوشی از واشنگتن ندارند و این در حالیست که این کشورها دارای اقتصاد قوی هستند، ادامه داد: بنابراین تحقق سیاست هایی مانند استفاده از ارزهای ملی در مراودات میان ایران و کشورهای یاد شده و حتی دیگر اعضای پیمان ها سبب انزوای اقتصادی ایالات متحده خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد که اکنون نیز ایران و روسیه بر اساس استفاده از پول های ملی تعاملات اقتصادی و تجاری خودشان را انجام می دهند و این موضوع موجب شده محدودیت های مالی کاخ سفید علیه دو کشور بی اثر شود.

کد خبر: ۲۰۸٬۲۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha