۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۶
 مولدسازی دارایی‌های دولت تحول اساسی ایجاد خواهد کرد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

مولدسازی دارایی‌های دولت تحول اساسی ایجاد خواهد کرد

کوچکی نژاد، نماینده مردم صومعه سرا در مجلس گفت: اقتصاد ایران با فعال ساختن مردم نجات پیدا می‌کند و با این کار تحول اساسی ایجاد می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، جبارکوچکی‌نژاد، نماینده مردم صومعه‌سرا و عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی درباره مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت گفت: مولدسازی اموال دولت گاهی به اشتباه مورد بررسی قرار می‌گیرد و برخی بر این تصورند که تمام اموال مربوط به دولت را شامل می‌شود، در حالی که تنها اموال راکد دولت را در برمی‌گیرد.

وی در این خصوص تصریح کرد: بهترین نمونه در این خصوص کارخانه‌ها یا ساختمان‌هایی است که سال‌ها تعطیل یا خالی هستند، اما برای نگهداری از آن‌ها هزینه صرف می‌شود؛ بنابراین بهترین کار این است که اموال راکد دولت توسط هیئتی مشخص شده و طبق دستور حضرت آقا به طرح‌های عمرانی و بخش‌های دیگر تبدیل شود تا از این منابع بهره بیشتری به دست آید.

نماینده مردم صومعه سرا دراین رابطه اظهار داشت: فعال سازی اموال دولتی به تنهایی حرکت مثبتی است، البته نقض قوانین مجلس عیب آن به حساب می‌آید که باید مورد اصلاح قرار گیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات درخصوص اینکه کدام یک از قوانین را نقض می‌کند، بیان کرد: بهتر آن است تا سران قوا به این سوال پاسخ دهند که آیا قانونگذاری شامل افراد یا نهادهای دیگرغیر از مجلس هم می‌شود یا خیر؟ وگرنه اساس انجام این کار نه تنها ایرادی ندارد بلکه بسیار هم مفید است، زیرا این اموال نه تنها سودی برای ملت به همراه ندارد بلکه همانطور که اشاره شد با هزینه‌هایی مانند به کار گرفتن نیروهایی مانند نگهبان و ... هم روبرو است؛ بنابراین مولد سازی دارایی‌های دولتی باید به سرعت اجرایی شود و پس از آن واگذاری بخشی از دولت به سمت خصوصی سازی مورد توجه قرار گیرد.

کوچکی نژاد در ادامه افزود: نجات اقتصاد ایران با اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و فعال ساختن مردم در حوزه اقتصاد امکان پذیر است، البته مردم هم زمانی در این بخش فعال می‌شوند که دارای امنیت شغلی باشند. به طور کلی با این کار یک تحول اساسی در اقتصاد ایجاد خواهد شد.

کد خبر: ۲۰۸٬۱۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha