۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
سرمایه گذاری ۳ میلیارد تومانی برای توسعه زیرساخت های گردشگری ایوان
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام خبر داد:

سرمایه گذاری ۳ میلیارد تومانی برای توسعه زیرساخت های گردشگری ایوان

ایلام - شنبه زاده، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از سرمایه گذاری سه میلیارد تومانی برای توسعه زیرساخت های گردشگری شهرستان ایوان به عنوان یکی از قطب های گردشگری استان خبر داد.

عبدالمالک شنبه زاده در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: شهرستان ایوان با داشتن آثار تاریخی و طبیعی متعدد یکی از قطب های گردشگری در استان است که میراث فرهنگی درصدد ایجاد زیرساخت ها و امکانات گردشگری در این منطقه است.

وی عنوان کرد: گردشگری یکی از ظرفیت‌های مهم سرمایه گذاری در شهرستان بوده و بهره‌گیری از ظرفیت‌های گردشگری یکی از راهکارهای مهم توسعه شهرستان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام تصریح کرد: در حال حاضر سه طرح مهم سرمایه گذاری در زیر بخش های گردشگری شهرستان با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان در حال اجراست.

وی با اشاره به سرمایه گذاری سه میلیارد تومانی برای توسعه زیرساخت های گردشگری شهرستان ایوان گفت: مجتمع اقامتی رفاهی و پذیرایی در مسیر امامزاده سید عبدالله (ع) با پیشرفت ۸۰ درصدی و سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیون تومانی، مرکز تفریحی سرگرمی (شهربازی) در امامزاده سید عبدالله با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیون تومانی و مجتمع بزرگ گردشگری در ورودی شهر ایوان با سرمایه گذاری دو میلیارد تومانی از جمله این طرح ها هستند.

شنبه زاده عنوان کرد: طرح‌های بهسازی و ترمیم زیرساخت‌های مناطق نمونه گردشگری دیگری در شهرستان ایوان در حال اجراست که با اتمام آنها، تحولی در مناطق نمونه گردشگری شهرستان ایجاد می‌شود.

شهرستان ایوان با بیش از صدها اثر تاریخی که تعداد ۶۴ اثر آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

 آتشکده سیاهگل، طاق شیرین و فرهاد، گنبد جهانگیر، شهر تاریخی جوی زر، تپه نرگس و تپه زرنه از آثار شاخص تاریخی و فرهنگی این شهرستان  است.

در حوزه گردشگری نیز امامزاده سید عبدالله(ع)، منطقه توریستی و تفریحی روستای هدف گردشگری خران، اردوگاه توریستی و تفریحی خران، غار انفجاری، آبشار هفت قلو و سد کنگیر از آثار گردشگری شاخص شهرستان است.

کد خبر: ۲۰٬۸۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha