۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹
ثبت ۳۰۵ میلیمتر بارش در کشور
کارشناس دفتر مطالعات پایه شرکت مدیریت منابع آب خبر داد

ثبت ۳۰۵ میلیمتر بارش در کشور

خلیل شایان، کارشناس آب‌های سطحی دفترمطالعات پایه شرکت مدیریت منابع آب، از ثبت ۳۰۵ میلیمتر بارندگی در کشور خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، کارشناس آب‌های سطحی دفترمطالعات پایه شرکت مدیریت منابع آب ایران، از ثبت ۳۰۴ و ۹ دهم میلیمتر بارندگی در کشور خبر داد.

حسین خلیل شایان افزود: ارتفاع بارش‌ها از ابتدای سال آبی ۹۹-۹۸ تا روز سوم خرداد ماه به ۳۰۴ و ۹ دهم میلیمتر رسیده است که این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۳۲۹ درصد و در بلند مدت ۲۳۱ و ۹ دهم میلی متر بوده است.

وی با بیان اینکه وضعیت بارش‌ها در شش حوضه آبریز اصلی کشور بیشتر از متوسط بلند مدت بوده است گفت: از مجموعه ۱۰۴ ایستگاه مبنای باران سنجی تحت عملکرد وزارت نیرو، بیشترین میزان بارش ثبت شده، از ابتدای سال آبی جاری تا تاریخ سوم خرداد، مربوط به ایستگاه رشت معادل هزار و ۳۴۴ میلیمتر و کمترین آن مربوط به ایستگاه محمد آباد یزد و معادل ۵۲ و ۴ دهم میلیمتر است.

کارشناس آب‌های سطحی دفترمطالعات پایه شرکت مدیریت منابع آب ادامه داد: میانگین بارندگی در ۲۸ استان کشور منتهی به تاریخ سوم خرداد، بالاتر از متوسط بلند مدت طی مدت مشابه بوده و استان هرمزگان بیشترین افزایش میزان بارندگی نسبت به متوسط دراز مدت و معادل ۱۱۹ درصد را دارا است.

خلیل شایان گفت: میانگین بارندگی استان تهران منتهی به سوم خرداد سال آبی جاری، معادل ۴۵۲ و۶ دهم میلیمتر است که نسبت به متوسط بلند مدت، ۷۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد. همچنین بر اساس ظهور جبهه بارشی طی یک هفته گذشته، میانگین بارندگی استان تهران معادل ۲۲ و ۶ دهم میلیمتر افزایش یافته است (میانگین بارندگی استان تهران از ۴۳۰ میلیمتر در ۲۷ اردیبهشت به ۴۵۲ و ۶ دهم میلیمتر در تاریخ سوم خرداد افزایش یافته است)

کد خبر: ۲۰٬۸۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha