۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۰
ایران می‌تواند تأمین‌کننده منابع انرژی چین باشد
کارشناس حوزه انرژی:

ایران می‌تواند تأمین‌کننده منابع انرژی چین باشد

کارشناس مسائل انرژی گفت: از آنجا که موتور محرک اقتصاد چین بخش انرژی بوده و ایران نیز دارای منابع پایدار انرژی است، از این رو می‌توانیم به‌راحتی این نیاز چین را تأمین کنیم.

به گزارش بازار، محمدرضا اکبری، به سفر رئیس‌جمهوری و برخی وزیران دولت از جمله وزیر نفت به کشور چین اشاره و اظهار کرد: این سفر از بعد اقتصادی و به‌ویژه مسائل مربوط به حوزه انرژی برای ما بسیار حائز اهمیت بود.

وی افزود: چین کشور مصرف‌کننده انرژی است و ایران نیز به‌دلیل داشتن روابط خوب سیاسی و اقتصادی با چین می‌تواند در این بخش با چین همکاری داشته باشد. به بیان دیگر استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری شرکت‌های چین در حوزه انرژی می‌تواند به بی‌اثر شدن تحریم‌ها و بهبود شرایط اقتصادی کشور منجر شود.

این کارشناس مسائل انرژی تصریح کرد: از آنجا که موتور محرک اقتصاد چین بخش انرژی بوده و ایران نیز دارای منابع پایدار انرژی است، از این رو می‌توانیم به‌راحتی این نیاز چین را تأمین کنیم.

به گزارش شانا، سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری همراه با هیئتی از ایران بنا به دعوت شی جین پینگ رئیس‌جمهوری خلق چین و به منظور تحکیم و توسعه مشارکت جامع راهبردی بین دو کشور، از تاریخ ۲۵ تا ۲۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ (۱۴ تا ۱۶ فوریه ۲۰۲۳) به‌طور رسمی از چین دیدار کردند که در جریان ملاقات سران دو کشور، طرفین درباره موضوعات مختلف دوجانبه و چندجانبه از جمله بخش انرژی تبادل نظر کردند.

کد خبر: ۲۰۸٬۱۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha