۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۹
فعال شدن گذرگاه‌های مرزی سبب اشتغالزایی برای مرزنشینان می‌شود

فعال شدن گذرگاه‌های مرزی سبب اشتغالزایی برای مرزنشینان می‌شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: افتتاح پنجمین گذر مرزی ایران و پاکستان در سراوان می تواند زمینه ساز اشتغالزایی در این منطقه شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، شهریار حیدری، در خصوص افتتاح پنجمین گذر مرزی ایران و پاکستان در سراوان و اهمیت استفاده از ظرفیت های مرزی، گفت: خوشبختانه جمهوری اسلامی در منطقه جغرافیایی استراتژیکی قرار دارد و همسایگی با پانزده کشور موجب شده ظرفیت های خوبی در عرصه دادوستد مرزی ایجاد شود.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گذرگاه های مرزی پیشین و ریمدان از جمله گذرگاه های رسمی مشترک با پاکستان هستند، اظهار کرد: اگر این دو مرز یاد شده فعال شوند می توانند پشتیبان خوبی برای دو بندر مهم ایران و پاکستان باشند زیرا بخشی از فعالیت های اقتصادی کشورهای دنیا در این گذرگاه های آبی صورت می گیرد.

وی ادامه داد: در واقع بندر گواتر در پاکستان و بندر چابهار در کشورمان فعال تر خواهند شد که این امر سبب افزایش صادرات غیرنفتی خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با یادآوری اینکه نباید فراموش کرد معیشت مرزنشینان نیز وابسته به فعال بودن گذرگاه ها و بازارچه های مرزی است، افزود: بنابراین افتتاح پنجمین گذر مرزی ایران و پاکستان در سراوان می تواند زمینه ساز اشتغالزایی در این منطقه شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک اقتصاد مبتنی بر ظرفیت های مرزی می تواند کمک شایانی به درآمدزایی کشورمان کند.

کد خبر: ۲۰۸٬۱۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha