۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
مبارزه غیر شیمیایی با آفات در ۷ هزار هکتار از باغ‌های قزوین آغاز شد
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

مبارزه غیر شیمیایی با آفات در ۷ هزار هکتار از باغ‌های قزوین آغاز شد

قزوین - مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: مبارزه غیر شیمیایی با آفات با بهره گیری از کارشناسان گیاه پزشکی در سطح هفت هزار هکتار از باغ‌های استان قزوین آغاز شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین، یوسف درخشان اظهار داشت: در این روش بدون بهره گیری از سموم و آفت کش ها و با استفاده از روش های مبارزه زراعی، مکانیکی و بیولوژیکی با آفات موجود در باغ ها مقابله می شود.

درخشان افزود: سال گذشته نیز مبارزه غیر شیمیایی با آفات در سطح شش هزار و ۵۲۲ هکتار از باغ های استان قزوین به انجام رسیده بود.

وی در ادامه از عقد قرارداد با ۲۱ نفر از کارشناسان گیاه پزشکی برای اجرای برنامه پیش آگاهی و مدیریت تلفیقی آفات در سطح ۱۰ هزار هکتار از اراضی زراعی و باغ های استان قزوین خبر داد و گفت: از این میزان هزار و ۵۰۰ هکتار مربوط به باغ های انگور بوده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی قزوین همچنین از ایجاد شبکه مراقبت برای ۱۷۰ هزار هکتار از مزارع گندم و جو استان قزوین در سال جاری خبر داد و گفت: کنترل آفت سن غلات در سطح ۹۵ هزار هکتار از دیگر اقدامات مهم این دستگاه در بخش حفظ نباتات در سال جاری بوده است.

کد خبر: ۲۰٬۸۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha