۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶
 محدودیت‌های جدید صادراتی آمریکا علیه ایران

محدودیت‌های جدید صادراتی آمریکا علیه ایران

وزارت بازرگانی آمریکا همزمان با نخستین سالگرد جنگ اوکراین، به بهانه ارائه پهپاد از سوی ایران به روسیه محدودیت‌های صادراتی جدید علیه تهران معرفی کرد.

به گزارش بازار، وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا به مناسبت سالگرد جنگ اوکراین و ورسیه چهار قانون جدید را با هدف محدود کردن صادرات به کشورهای حامی روسیه در جنگ آن علیه اوکراین اعلام کرد.

بر اساس قوانین جدید، تحریم‌های موجود علیه صنعت نفت و گاز روسیه و بلاروس، صنایع تجاری، صنعتی، شیمیایی و بیولوژیکی این دو کشور افزایش می‌یابد.

وزارت بازرگانی آمریکا همچنین به بهانه ارائه پهپاد از سوی ایران به روسیه، محدودیت های صادراتی جدید علیه تهران معرفی کرده است.

وزارت بازرگانی آمریکا همچنین اعلام کرده است که ۸۶ نهاد جهانی را به دلیل حمایت از روسیه در جنگ علیه روسیه، به فهرست سیاه خود اضافه خواهد کرد.

دولت جو بایدن روز جمعه به وقت محلی در سالگرد جنگ میان روسیه و اوکراین، مجموعه ای از تحریم های جدید علیه مسکو وضع کرد. آمریکا و متحدان آن در گروه هفت، ۲۰۰ فرد و نهاد روسی از جمله ۱۲ موسسه مالی و بخش‌های دفاعی، فناوری و معدن روسیه را تحریم کردند. برخی از افراد تحریم شده در خارج از روسیه و در اروپا، آسیا و خاورمیانه حضور دارند.

علاوه بر این، وزارت بازرگانی آمریکا محدودیت های صادراتی علیه ۹۰ شرکت مرتبط با روسیه از جمله برخی شرکت های چینی اعلام کرده است.

این وزارتخانه ادعا کرده که این محدودیت ها به دلیل کمک به روسیه برای دور زدن تحریم ها معرفی شده اند. این اقدام وزارت بازرگانی آمریکا صادرات کالا و فناوری آمریکا مانند ریزتراشه ها را به روسیه و کشورهای ثالث که با روسیه تجارت می کنند، محدود می کند.

دولت آمریکا اقدامات جدیدی را برای جلوگیری از استفاده ارتش روسیه از قطعات پهپادهای ایرانی انجام خواهد داد. بایدن همچنین در دستوری تعرفه بیش از ۱۰۰ نوع از محصولات فلزی با تمرکز بر آلومینیوم، مواد معدنی و محصولات شیمیایی روسیه را افزایش داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در نخستین سالگرد جنگ اوکراین نام ۲۲ فرد و ۸۳ نهاد روسیه را به فهرست تحریم‌های ضد روسی خود افزود.

کد خبر: ۲۰۸٬۱۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha