۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳
مرکز نوآوری و دانش بنیان راه و شهرسازی در شیراز افتتاح شد

مرکز نوآوری و دانش بنیان راه و شهرسازی در شیراز افتتاح شد

شیراز- مرکز نوآوری و دانش بنیان راه و شهرسازی و مسکن با حضور استاندار فارس در شیراز افتتاح شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، استاندار فارس در آیین افتتاح این مرکز در شیراز گفت: در حل مشکلات کمتراز قدرت تفکر، خلاقیت، ابتکار و نوآوری استفاده می کنیم.

محمد هادی ایمانیه افزود: آیا برای حل مشکل ترافیک شهر باید به ساخت پل، تقاطع، خیابان یا در مجموع از سخت افزار استفاده کنیم یا اینکه بهتر است قدرت تفکر، خلاقیت یا در مجموع نرم افزاری را هم برای حل مشکلات ترافیکی به کار گیریم؟

وی ادامه داد: در برخی نقاط شهر شاهد هستیم که با صرف میلیاردها تومان پل و تقاطع برای رفع ترافیک ساخته شده اما چون فکری به حال خودروهای تک سرنشین یا فرهنگ راهنمایی و رانندگی و توقف هایی که منجر به راه بندان می شود نکرده ایم ترافیک همچنان به قوت خود باقی است.

وی اظهار کرد: یا در بحث مصرف انرژی نیز و راههای کاهش مصرف آنها نیز به جای فکر کردن و یافتن راهکار، به دنبال ساخت سد ونیروگاه و پالایشگاه هستیم و آخرین گزینه را برای مدیریت مصرف انرژی انتخاب می کنیم.

استاندار فارس گفت: امیدواریم این مرکز و خانه خلاق و امثال آن به موضع فکر کردن و خلاقیت و رفع مشکلات وارد شود و به الگویی تبدیل شود که با فکر مشکلات ساخت و ساز، ترافیک و مصرف انرژی را حل کنیم.

ایمانیه افزود: در جلسه پنجشنبه سوم اسفندماه ۱۴۰۱ شورای آب استان به این مطلب اشاره کردیم که هرچه سخن در این شورا گفته می شود مربوط به افزایش تامین آب به روش های مختلف مانند انتقال از خلیج فارس یا حفر چاه است.

وی ادامه داد: قطعا اگر درصدی از هزینه هایی که صرف ساخت سد و انتقال آب می شود را صرف کاهش مصرف و فرهنگ سازی دراین زمینه کنیم کمک بسیاری به کاهش مصرف خواهد شد.

مرکز نوآوری و دانش بنیان راه و شهرسازی و مسکن با هدف افزایش کیفیت ساخت و ساز و کاهش هزینه‌های ساخت و ساز و بهره‌گیری از دانش و فناوری روز در این زمینه در شیراز افتتاح شد.

کد خبر: ۲۰۸٬۰۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha