۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸
آزادسازی دو هزار و ٥٥٣ هکتار اراضی ملی، زراعی و حریم رودخانه‌ها در فارس
دادستان شیراز خبرداد؛

آزادسازی دو هزار و ٥٥٣ هکتار اراضی ملی، زراعی و حریم رودخانه‌ها در فارس

شیراز- دادستان مرکز فارس از آزادسازی دو هزار و ٥٥٣ هکتار اراضی ملی، زراعی، حریم رودخانه‌ها و اراضی مناطق ۴ گانه تحت نظارت محیط زیست طی ١١ ماه اخیر خبرداد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، سید مصطفی بحرینی با بیان اینکه حفاظت از عرصه‌های کشاورزی وجلوگیری از فعالیت‌های سودجویان نیازمند عزم و اراده عمومی است، گفت: شهروندان باید هوشیار باشند تا در دام سودجویان گرفتارنشوند.

وی هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی در خارج از محدوده شهرها و شهرک‌ها بدون اخذ مجوز از مراجع ذی صلاح را ممنوع و غیرقانونی خواند و اضافه کرد: این دسته از اراضی نه تنها از خدمات زیر بنایی از قبیل آب، برق و گاز محروم می‌باشند بلکه در صورتمشاهده با این پدیده برخورد قانونی می‌شود و بنای احداث شده قلع و قمع خواهد شد.

دبیر شورای پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی با اشاره به اینکه با اهتمام شورای حفظ حقوق بیت االمال استان فارس در ١١ ماهسال ۱۴۰۱ میزان تقریبی دو هزار و ٥٥٣ هکتار اراضی ملی، زراعی، حریم رودخانه‌ها و اراضی مناطق ۴ گانه تحت نظارت محیط زیست آزادسازی و رفع تصرف شده است، گفت: تغییر کاربری غیر مجاز و تصرفات غیرقانونی اراضی از چالش‌هایی است که در چنددهه اخیر شدت گرفته است و قانونگذار با جرم انگاری این عمل سعی در حفظ کاربری اراضی و جلوگیری از تبدیل آن‌ها به اماکنمسکونی کرده است.

پدیده زمین خواری از طریق تغییر غیر قانونی کاربری اراضی کشاورزی از مهمترین پرونده‌های جرائم اقتصادی است

بحرینی اضافه کرد: پدیده زمین خواری از طریق تغییر غیر قانونی کاربری اراضی کشاورزی از مهمترین پرونده‌های جرائم اقتصادی است که برخورد با مسببین و عوامل اصلی تغییر کاربری غیر مجاز اراضی از اولویت‌های دستگاه قضائی استان است.

دادستان مرکز فارس افزود: تا کنون چندین پرونده قضائی در این خصوص تشکیل و در شعب ویژه رسیدگی شده است.در ۱۱ ماه امسال بیش از ۵۹۵ هکتار اراضی زراعی که با احداث مستحدثات دستخوش تغییر کاربری غیر مجاز شده بود قلع و قمع شده است.

کد خبر: ۲۰۸٬۰۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مهدی IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      0 0
      سلام دراکثر روستا های مرودشت تمام جوی های آب تخریب وبه باغ شهری یا باغ مجالس تا در محدوده درجه یک میراث ساخته شده اند