۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۸
«مزایده» نسخه جدید احیای کارخانه آزمایش| موانع تولید رفع می‌‎شود
گزارش بازار؛

«مزایده» نسخه جدید احیای کارخانه آزمایش| موانع تولید رفع می‌‎شود

شیراز- برگزاری «مزایده» آخرین نسخه علاج مسئولان استان فارس برای احیای کارخانه آزمایش و بازگشت به چرخه تولید است کارخانه ای که نقش مهمی در معادلات اقتصادی این استان دارد.

بازار؛ گروه استان‌ها: اواخر سال ۱۳۳۷ بود که کارخانه‌ لوازم خانگی آزمایش تاسیس شد. این کارخانه طی دوران فعالیت خود محصولات متنوعی از لوام خانگی را روانه بازار کرده است اما طی چند سال اخیر درپی واگذاری های مختلف، دچار مشکلات متعددی شده است. این مشکلات تا جایی پیش رفت که بخش مهمی از خطوط تولید در این کارخانه نیمه فعال و حتی غیر فعال شد تا این کارخانه قدیمی کشور دیگر در حوزه لوزم خانگی حرفی برای گفتن نداشته باشد.

طی این سال ها که چالش های کارخانه آغاز شده، کارگران برای حل مشکلات دست به اعتراضاتی زدند و پس از مدتی نیز مسئولان کارخانه به بهانه ضرر و زیان ده بودن، تصمیم بر تعطیلی کارخانه گرفتند و ابتدا کارخانه در تهران و سپس مرودشت تعطیل شد.

در مهر ماه سال گذشته قرار شد مدیران این کارخانه بدهی ها را بدهند و مشکلات کارخانه حل شود اما با این وجود، این امر محقق نشد و کارخانه همچنان تعطیل ماند. در حالی که قرار بود تولید چند محصول در این کارخانه از تابستان امسال آغاز شود اما باز هم سرمایه گذاران به تعهدات خود عمل نکرده و این کارخانه همچنان تعطیل است. اما این روزها خبرهایی شنیده می شود که گویا قرار است این کارخانه به مزایده گذاشته شود.

معوقات بانکی کارخانه

رئیس سازمان صمت استان فارس در گفتگو با بازار به تشریح مشکلات عمده این کارخانه پرداخت و گفت: یکی از موضوعات و مشکلات اصلی این کارخانه که در کارگروه رفع موانع تولید مطرح شد مربوط به بدهی های بانکی این مجموعه است.

دو سرمایه گذار که یکی اهل استان فارس و دیگری خارج از استان هستند اعلام آمادگی کردند

حمیدرضا ایزدی با اشاره به اینکه در کارگروه رفع موانع تولید مقرر شد که ظرف مدت شش ماه دو محصول آبگرمکن و کولر تولید شود،ادامه داد: به منظور رفع مشکلات کارخانه مقرر شد فروشگاه تولیدات ورودی کارخانه احداث شود و مشکلات مربوط به این کارخانه در تامین اجتماعی، دارایی و... پیگیری شود تا سریع به چرخه تولید برگردد بر این اساس مقرر شد سهامداران به تعهدات خود عمل کنند اما با وجود گذشت ماه ها از آن زمان اکنون اقدام مناسبی برای راه اندازی کارخانه و تولید دو محصول انجام نشده است.

وی به دیگر اقدامات برای بازگشت این کارخانه به چرخه تولید اشاره کرد و گفت: علاوه بر این چندی قبل دو سرمایه گذار که یکی اهل استان فارس و دیگری خارج از استان هستند اعلام آمادگی کردند که موازی تولید دو محصولی که مدیران کارخانه قول داده اند نیز ورود کرده و خط تولید دیگری را راه اندازی کنند که این امر باعث حمایت از تولید می شود.

مزایده نسخه جدید احیای کارخانه آزمایش| موانع تولید رفع می‌‎شود

اعلام آمادگی دو سرمایه گذار برای احیای کارخانه

رئیس سازمان صمت استان فارس با تاکید بر اینکه با وجود پیگیری ها مدیران از انجام تعهدات خود شانه خالی کردند، گفت: بر این اساس در کارگروه رفع موانع تولید این موضوع مطرح و در مورد این کارخانه تصمیم گیری شد همچنین مقرر شده که کارخانه آزمایش به مزایده گذاشته شود تا از این طریق در راستای بازگشت کارخانه به چرخه تولید اقدام شود البته از عدم عمل سرمایه گذاران کارخانه به قول و قرارهایشان ناراضی هستیم لذا این موضوع از سوی استانداری دنبال می‌شود و فرآیندهای برگزاری مزایده کارخانه آزمایش در حال انجام است.

نماینده مردم شهرستان های مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با بازار آخرین وضعیت کارخانه آزمایش گفت: متاسفانه سهامداران کارخانه به تعهدات خود عمل نکردند و طبیعی است که اقدامات لازم برای تعیین تکلیف کارخانه انجام شود.

رفع موانع تولید در این واحد صنعتی نه تنها منجر به احیای یکی از کارخانه های قدیمی کشور می‌شود، بلکه رونق اقتصادی و صنعتی را برای استان فارس به ارمغان می‌آورد

جلال رشیدی کوچی با اشاره به برخی از اقدامات از سوی مسئولان استان برای حمایت از کارخانه بیان کرد: عزم تمامی مسئولان استان برای بازگشت این کارخانه به چرخه تولید جزم است و به طور حتم در آینده ای نزدیک این کارخانه به چرخه تولید باز می گردد

ضرب العجل تعیین شد

نماینده مردم شهرستان های مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارخانه آزمایش از جمله برندهای قدیمی و معتبر صنعتی کشور است که باید با برنامه ریزی دقیق و پیگیری مستمر به چرخه تولید بازگردد، تاکید کرد: رفع موانع تولید در این واحد صنعتی نه تنها منجر به احیای یکی از کارخانه های قدیمی کشور می شود، بلکه رونق اقتصادی و صنعتی را برای استان فارس به ارمغان می آورد.

رشیدی کوچی بیان کرد: در حال حاضر فرآیند برگزاری مزایده با توجه به اینکه کارخانه آزمایش یکی از کارخانه های مهم کشور است و ضرورت دارد متولیان امر ضرب الاجلی تعیین کنند، تا هرچه سریعتر وضعیت این واحد تولیدی مشخص شده و به چرخه تولید بازگردد.

به گزارش بازار، کارخانه آزمایش ازجمله واحدهای تولیدی معتبر و قدیمی کشور است که باید هرچه سریع تر موانع موجود برسر راه تولید در این کارخانه برطرف شود تا نه تنها اشتغال در شهرستان مرودشت رونق گیرد بلکه محصولات این واحد صنعتی نیز دوباره وارد خانه های ایرانی ها شود.

کد خبر: ۲۰۸٬۰۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha