۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۰
عوارض آلایندگی باید صرف بهبود وضعیت محیط زیست در استانها شود
رییس فراکسیون محیط زیست مجلس:

عوارض آلایندگی باید صرف بهبود وضعیت محیط زیست در استانها شود

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیر اختصاص درصدی از عوارض آلایندگی به صندوق ملی محیط زیست در صحن علنی مجلس هستیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سمیه رفیعی در مورد عدم اختصاص ۲۰ درصد عوارض آلایندگی به صندوق ملی محیط زیست در لایحه بودجه ۱۴۰۲، گفت: بر اساس قانون مالیات بر ارزش افزوده صنایع آلاینده باید مبلغی را به عنوان جریمه پرداخت کنند و درآمد حاصل از آن صرف رفع مشکلات محیط زیستی شود، در حال حاضر کل این مبلغ به حساب شهرداری‌ها واریز و عملا به جای رفع مشکلات ناشی از آلایندگی بخصوص آلودگی هوا در سایر بخش‌ها هزینه می‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با انتقاد از عدم نظارت کافی بر هزینه کرد اعتبارات عوارض آلایندگی، اظهار کرد: پیشنهاد دولت در لایحه بودجه سال آینده اختصاص ۲۰ درصد عوارض آلایندگی به صندوق ملی محیط زیست بود که این پیشنهاد در کمیسیون تخصصی مجلس حتی به ۳۵ درصد افزایش یافت، اما در کمیسیون تلفیق رد شد.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان این که فلسفه تشکیل صندوق ملی محیط زیست کمک به صنایع برای رفع آلایندگی است تاکید کرد: باید منابع پایدار برای این صندوق درنظر گرفته شود تا بتواند به وظایف تعیین شده خود جامه عمل بپوشاند که عملا تا کنون این مهم محقق نشده است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد با جلب نظر نمایندگان مجلس در صحن علنی بخشی از عوارض آلایندگی به حساب صندوق ملی محیط زیست واریز شود در عین حال انتظار داریم این صندوق نیز در جهت نیل به اهداف خود برنامه مشخصی را ارایه کند.

کد خبر: ۲۰۸٬۰۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha