۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
برخورداری ۴۷ شهر آذربایجان غربی از آخرین نسل اینترنت همراه
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی خبر داد

برخورداری ۴۷ شهر آذربایجان غربی از آخرین نسل اینترنت همراه

ارومیه - مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی از برخورداری ۴۷ شهر استان از آخرین نسل اینترنت همراه با پوشش جمعیتی ۹۹.۴ درصد خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، قاسم جلیلی نژاد ظهر شنبه در دیدار نماینده منتخب آشوریان و کلدانیان در مجلس شورای اسلامی در محل اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی ضمن ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده در این حوزه با تشریح برنامه های پیش رو در سال جاری اظهار کرد: از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون رشد ۹۵ درصدی در حوزه ارتقا سایت های آخرین نسل تلفن همراه داشته ایم که امروز ۴۷ شهر استان با پوشش جمعیتی ۹۹.۴ درصد از آخرین نسل اینترنت همراه برخوردار هستند.

وی با اشاره به کار جهادی صورت گرفته در توسعه ارتباطات روستایی و مناطق محروم افزود: استان آذربایجان غربی با بیش از یک هزار و ۲۰۰ سایت تلفن روستایی به عنوان پایلوت اجرای طرح ارتقای تلفن روستایی به تلفن همراه انتخاب و با اجرایی شدن آن تمام این سایت ها با ۱۰ مرکز BCS به شبکه همراه اول برگردان شد و تمامی مشترکان سایر اپراتور ها از طریق سوئیچ همراه اول از این سرویس بهره مند می شوند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی افزود: طرح اجرای ۳۲۰ کیلومتر فیبر نوری برای توسعه پهن باند روستایی را در برنامه داریم که تا به امروز ۵۵ کیلومتر آن اجرایی شده است.

جلیلی نژاد از بهبود و اصلاح ۷۰ درصدی پوشش جاده ای استان خبر داد و گفت: ۲۰۰ کیلومتر از نقاط کور جاده ای نیازمند اصلاح و بهبود پوشش بود که تاکنون ۷۰ درصد آن تحت پوشش قرا گرفته و ۳۰ درصد مابقی نیاز به ایجاد سایت دارد که در صورت ایجاد جاده دسترسی و زیرساخت برق به سرانجام می رسد.

وی  با ارائه آماری از توسعه زیرساخت های ارتباطی استان افزود: آذربایجان غربی در پهنای باند ورودی استان در دو سال گذشته ۱۱برابر، پهنای باند بهره برداری شده و ظرفیت شبکه انتقال ۱۲ برابر رشد داشته است.

جلوگیری از مهاجرت روستاییان با ارائه خدمات در مناطق دورافتاده
شارلی انویه تکیه، منتخب آشوریان و کلدانیان در مجلس نیز ضمن تقدیر از عملکرد وزارت ارتباطات در توسعه زیرساخت های ارتباطی روستایی گفت: در راستای تامین منافع مردم، از ظرفیت مجلس یازدهم برای توسعه زیرساخت ها استفاده خواهیم کرد.

وی ضمن اعلام آمادگی برای هر گونه همکاری با وزارت ارتباطات ادامه داد: بخشی نگری یکی از مشکلات اساسی توسعه کشور بوده لذا کلان نگری از اولویت‌های مجلس یازدهم است.

انویه تکیه، ظرفیت‌های استان را بسیار بالا ارزیابی کرد و ادامه داد: ضروری است با سرویس‌دهی مناسب به روستاها از کوچ به شهرها جلوگیری کنیم که یکی از راه های جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، ارائه خدمات در مناطق دور افتاده و کمتر توسعه یافته است و با ایجاد امکان دسترسی روستاییان به اینترنت پرسرعت این امکان فراهم می شود.

وی افزود: در دنیای امروز، ارتباطات می تواند نقش بسیار مهمی در عرصه های اقتصادی ایفا کند و خوشبختانه امروزه به سبب تامین ارتباطات روستایی، شاهد شکل گیری اشتغال های مبتنی بر فناوری اطلاعات در سطح روستاها هستیم.

کد خبر: ۲۰٬۷۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha