۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰
«منگستایو» نیاز به استفاده از تجربیات کشاورزی و دامداری گلستان دارد
 معاون اقتصادی استاندار منگستایو:

«منگستایو» نیاز به استفاده از تجربیات کشاورزی و دامداری گلستان دارد

گرگان- قولژانوف، معاون اقتصادی استاندار منگستایو گفت: منگستایو در بین استان های قزاقستان کم آب تر است و در کشاورزی و دامداری نیاز به تجربه گلستانی ها داریم. 

قانات قولژانوف در گفتگو با بازار اظهار کرد: در تلاش هستیم که با مذاکرات انجام شده بین دو استان توافقنامه ای امضا کنیم و تعاملات بیشتری داشته باشیم.

معاون اقتصادی استاندار منگستایو تصریح کرد: استان منگستایو ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و بیشتر در قسمت نفت و گاز فعالیت می کند هرچند که در صنعت در سال های اخیر پیشرفت هایی داشته ایم.

قولژانوف با بیان اینکه اخلاق و رفتار گلستانی ها مانند آب و هوای این استان گرم و مطلوب است، گفت: منگستایو در بین استان های قزاقستان کم آب تر است و در کشاورزی و دامداری نیاز به تجربه گلستانی ها داریم.

معاون اقتصادی استاندار منگستایو با تاکید بر توسعه روابط بین دو کشور، ادامه داد: امیدوارم با توافقات انجام شده هم استان گلستان و هم استان ما سود ببریم.

وی با بیان اینکه کیفیت و طعم تولیدات کشاورزی گلستان بی نظیر است، افزود: استان گلستان در بخش مصالح ساختمانی و میوه و سبزیجات، به استان ما صادرات دارد بنابراین با محصولات این استان آشنایی داریم.

قولژانوف در خاتمه تصریح کرد: این ارتباطات فقط محدود به استان منگستایو نیست به این ترتیب استان ما می تواند پلی باشد برای ارتباط با تمامی شهر ها و استان های قزاقستان تا ضمن بهره گیری این کشور از تولیدات گلستان، صادرات محصولات افزایش یابد.

کد خبر: ۲۰۷٬۹۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha