۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۸
۳۷۰۰نفر از محرومین در زنجان واجد شرایط برای خانه دار شدن هستند
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان:

۳۷۰۰نفر از محرومین در زنجان واجد شرایط برای خانه دار شدن هستند

زنجان-اسماعیلی،مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان،گفت: ۶ هزار ۵۳۲ نفر از مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد سه هزار و ۷۰۰ نفر واجد شرایط هستند.

اصغر اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار بازار، گفت: استان زنجان در بخش طرح نهضت ملی مسکن جایگاه بسیار خوبی در سطح کشور دارد.

وی با بیان اینکه بیشترین ساخت واحد مسکن در طرح نهضت ملی مسکن سهم شهرستان زنجان است،ابراز کرد: پیرو سیاست دولت سیزدهم در بخش مسکن، شعار تولید چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال در سطح کشور در دستور کار قرار گرفته و در این راستا برای تحقق این شعار، وزارت راه و شهرسازی به نسبت جمعیت هر استان، هدف‌گذاری لازم برای تولید مسکن در استان‌ها را ابلاغ کرده و ابلاغی وزارت راه و شهرسازی در خصوص تولید مسکن در استان زنجان ۶۸ هزار واحد مسکونی طی چهار سال است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: این تعداد واحد مسکونی در بخش شهری ۴۸ هزار واحد مسکونی در قالب خودمالکی، بافت فرسوده، تعاونی‌ها و حمایتی تقسیم بندی شده و ۲۰ هزار واحد مسکونی هم در بخش روستایی است و از تعداد احداث ۲۷ هزار واحد مسکونی در قالب بخش حمایتی که در برنامه ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان است، ۱۷ هزار واحد مسکونی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان تخصیص پروژه شده که از این تعداد هم ۱۵ هزار و ۵۰۰ واحد در شهر زنجان و مابقی در سایر شهرهای شهرستانهای استان زنجان در حال اجرا است.

اسماعیلی، با بیان اینکه ۶ هزار ۵۳۲ نفر از مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند، گفت: از این تعداد سه هزار و ۷۰۰ نفر واجد شرایط استفاده از این ظرفیت شدند که از این سهم در بخش مسکن محرومین یک هزار و ۲۰۰ نفر تخصیص پروژه شده که در شهر زنجان ۷۵۶ واحد به مسکن محرومین تخصیص داده شده و ۴۳۸ واحد هم در سایر شهرستان‌های استان تخصیص پروژه شده است.

وی افزود: ۶۰ درصد سهم مان را در دو سال اول طرح نهضت ملی مسکن را در دست اجرا داریم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه همچنین یک هزار و ۵۸۲ نفر از محرومین نیازمند تخصیص واحد در شهر زنجان هستند، تاکید کرد: همچنین شهرستانهای ابهر، خرمدره و قیدار در استان بیشترین نیاز مسکن در بخش محرومین را دارند.

اسماعیلی افزود: در ابهر ۲۱۱ واحد نیاز داریم که ۱۰۱ واحد تخصیص یافته، در خرم‌دره ۶۳ واحد تخصیص پروژه شده و ۱۳۲ واحد مورد نیاز است و در شهرستان قیدار هم نیز ۱۰۰ واحد تخصیص یافته که ۲۱۰ واحد هم نیاز داریم.

کد خبر: ۲۰۷٬۸۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha