۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
تثبیت تراز دریاچه ارومیه/ ثانیه شماری برای بهره برداری از طرح‌های انتقال آب به دریاچه
رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی خبر داد

تثبیت تراز دریاچه ارومیه/ ثانیه شماری برای بهره برداری از طرح‌های انتقال آب به دریاچه

ارومیه - رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌ غربی گفت: با آغاز فصل گرما تراز دریاچه ارومیه در حالت تثبیت است.

به گزارش بازار به نقل از خبرگزاری صداوسیمای استان، فرهاد سرخوش با اشاره به آغاز فصل گرما و تبخیر بالای آب در حوضه آبریز دریاچه گفت: تراز نگین آبی آذربایجان طی هفته گذشته ثابت مانده و تغییری نکرده است.

رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی ادامه داد: اکنون تراز دریاچه ارومیه به یک‌هزار و ۲۷۱ متر و ۹۱ سانتی‌متر رسیده که با وجود کاهش چشم گیر بارندگی‌ها، نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نیافته است.

سرخوش با اعلام اینکه حجم آب دریاچه ارومیه به بیش از پنج میلیارد و ۲۹۰ میلیون مترمکعب رسیده است، گفت: وسعت این دریاچه نیز نیز طبق آخرین برآوردها، سه هزار و ۲۴۶ کیلومترمربع اعلام شده که نسبت به یک هفته گذشته ثابت مانده است.

رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه طرح‌های مهم انتقال آب به دریاچه ارومیه طی سال جاری و به تدریج به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: طرح در حال اجرای تونل انتقال آب از جنوب آذربایجان‌غربی به دریاچه هم‌اکنون بیش از ۸۹ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و در دی‌ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر: ۲۰٬۷۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha