۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳
افزایش تجارت خارجی در مرز رسمی پرویزخان

افزایش تجارت خارجی در مرز رسمی پرویزخان

مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: تجارت خارجی از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه از مرز رسمی پرویزخان به عراق به ۲ میلیارد و ۵۱۹ میلیون دلار رسید.

به گزارش بازار، قاسم مطلبی افزود: تجارت خارجی شامل صادرات، واردات، ترانزیت مبدا، ترانزیت مقصد، ورود موقت و خروج موقت است که از مجموع تجارت خارجی انجام شده در ۱۱ ماه گذشته ۸۳۰ میلیون دلار به ارزش وزنی ۲ میلیون و ۱۶۴ هزار تن صادرات بوده است.

وی اظهار کرد: عمده کالاهای صادر شده از این مرز رسمی به عراق، میوه و تره بار، لبنیات، کیک و کلوچه، مصنوعات فلزی، مصنوعات پلاستیکی، سنگ، کاشی و مصالح ساختمانی بوده است.

مدیرکل گمرک پرویزخان ادامه داد: واردات نیز در مرز رسمی پرویزخان در ۱۱ ماه گذشته ۶ میلیون و ۲۲۳ هزار دلار بوده که نسبت به سال گذشته عملکرد مثبتی داشته ایم.

مطلبی گفت: در مجموع از نظر صادرات امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در مرز رسمی پرویزخان در بهمن ماه یک رشد ۴۰ درصدی از نظر وزنی و از نظر ارزشی نیز ۱۰۰ درصد رشد داشته ایم.

او اضافه کرد: مجموع کامیون های متردده گمرک مرز رسمی پرویزخان در امر صادرات ۱۰۲ هزار و ۴۴۴ دستگاه و کامیون های صادرات سوخت یک هزار و ۵۱ دستگاه بوده که در مجموع تردد کامیون های صادراتی ۱۰۳ هزار و ۵۸۶ دستگاه بوده است.

مدیرکل گمرک پرویزخان ادامه داد: در حوزه تجارت خارجی و ترانزیت نیز آمار به صورت مثبت و چهار هزار و ۴۲۷ دستگاه ترانزیتی در ۱۱ ماهه امسال تردد ترانزیتی داشتیم.

کد خبر: ۲۰۷٬۸۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha