۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸
دانش‌بنیان‌ها زمین اقساطی دریافت می‌کنند| اعمال مشوق‌ها برای رونق تولید
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

دانش‌بنیان‌ها زمین اقساطی دریافت می‌کنند| اعمال مشوق‌ها برای رونق تولید

سمنان- باقری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان از واگذاری زمین به مثابه مشوق برای دانش‌بنیان ها خبر داد و گفت: این شرکت‌ها زمین‌هایی با اقساط ۶۰ ماهه دریافت می‌کنند.

محمدرضا باقری در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه از ممجموع هفت هزار و ۷۰۰ هکتار زمینی که در اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان قرار دارد بالغ بر دو هزار و ۸۳۰ هکتار زمین صنعتی است، بیان کرد: یکی از رسالت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی آماده سازی و واگذاری زمین و زیرساخت ها برای استقرار شرکت ها و کارخانه‌های صنعتی در هر استان است.

وی با بیان اینکه در این راستا ۶۷۰ هکتار زمین با زیرساخت های کامل را آماده کردیم تا بتوانیم آن را به سرمایه گذاران متقاضی استان سمنان واگذار کنیم، افزود: ۲۴۵ هکتار زمین صنعتی در سال‌جاری واگذاری شده و پیش بینی ما این است که با فراهم کردن زیرساخت ها در سال آینده بتوانیم میزان واگذاری اراضی صنعتی را هم افزایش دهیم.

حمایت از تولید

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با بیان اینکه امیدوار هستیم که بتوانیم با تلاش بیشتر میزان زمین آماده واگذاری در استان را به یک هزار و هکتار برسانیم، بیان کرد: معمولاً زمان عقد قراداد با سرمایه گذاران یک برنامه زمان بندی را از واحدهای صنعتی دریافت می‌کنیم که عمدتاً نیز بین یک الی سه سال طول می‌کشد که واحد صنعتی بتواند زیرساخت های لازم شامل ساخت و ساز را انجام و تجهیزات خود را نصب کند.

یکی از رسالت های شرکت شهرک های صنعتی آماده سازی و واگذاری زمین و زیرساخت ها برای استقرار شرکت ها و کارخانه های صنعتی است

باقری با بیان اینکه معمولاً اگر از این میزان بیشتر مراحل آماده‌سازی طول بکشد، از موارد قانونی شرکت شهرک های صنعتی استفاده و زمین ها را از واحدهای صنعتی مذکور خلع ید می‌کنیم، ابراز کرد: این مکانیزم در واقع برای اهلیت سرمایه‌گذاران واقعی مدنظر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه واگذاری زمین دارای مشوق‌هایی در ۱۸ شهرک و نواحی صنعتی استان سمنان است، گفت: این واگذاری‌ها معمولاً با اقساط بدون بهره انجام می‌شود و رقمی حدود بین ۲۰ الی ۱۰۰ درصد ارزش زمین را در بر می گیرد که بستگی به نوع قرار داد متقاضیان دارد از سوی دیگر اقساط زمین بین ۱۵ تا ۴۵ ماه می تواند تعیین شود که اینها البته برای تسهیل گری در راستای حمایت از واحدهای صنعتی صورت می گیرد.

واگذاری زمین و شرکت های دانش بنیان

مدیرعامل شرکت‌های صنعتی استان سمنان با بیان اینکه دیگر مشوق‌های ما برای دانش‌بنیان ها است، تاکید کرد: این شرکت ها به صورت نقد ۱۰ درصد زمین را می پردازند و مابقی را در اقساط ۶۰ ماهه پرداخت می‌کنند که شرایط بسیار خوبی برای واگذاری زمین به شرکت های دانش بنیان محسوب می‌شود.

باقری با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان باید ابتدا به بهره برداری برسند تا سپس از بسته های مشوق و حمایتی بهره بگیرند، گفت: در زمینه دانش بنیان شدن واحد های فناوری و صنعتی و همچنین شرکت در رویدادهایی مانند نمایشگاه و ... نیز مشوق هایی برای واحدهای صنعتی دانش بنیان استان سمنان صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه کلینیک‌های صنعتی برای کمک به تولید و ورنق آن در شرکت های صنعتی و دانش بنیان از دیگر مشوق های ما در استان سمنان است، افزود: متقاضیان برای دریافت زمین ها به صورت الکترونیکی نیز می توانند اقدام کنند اما قبل از آن نیازمند مجوزهایی مانند جواز تاسیس از سازمان صمت هستند.

کد خبر: ۲۰۷٬۷۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha