۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
نرخ بیکاری ۱۱.۵ درصدی در کرمان/ ۷۰ درصد مشکلات کارفرمایان مربوط به سیستم دولتی است
معاون تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان:

نرخ بیکاری ۱۱.۵ درصدی در کرمان/ ۷۰ درصد مشکلات کارفرمایان مربوط به سیستم دولتی است

کرمان - معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان نرخ بیکاری در استان کرمان را ۱۱.۵ درصد اعلام کرد.

منوچهر اسلامی در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به فعالیت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در سال جهش تولید، اظهار کرد: برنامه های اشتغالزایی از جمله تدوین برنامه اشتغال استان است که با مدیریت سازمان برنامه و بودجه این کار درحال عملیاتی شدن است.

وی ادامه داد: هدف از تدوین برنامه اشتغال کرمان ایجاد ۴۰ هزار شغل در سطح استان است که از ظرفیت های دستگاه های اجرایی در این زمینه کمک گرفته می شود تا نرخ بیکاری استان که ۱۱ و نیم درصد است را کاهش بدهیم.

اسلامی با بیان این مطلب که در حوزه کارآفرینی هم برنامه هایی را در دست اقدام داریم، بیان داشت: از جمله این برنامه ها می توان به ترویج فرهنگ کارآفرینی مشتمل بر برگزاری جشنواره ها، سمینارها و نمایشگاه ها اشاره کرد که آن هم توسط دستگاه هایی که متولی امر اجرایی می شود.

برگزاری دوره های آموزشی، حمایتی و مشاوره ای، مشوق های بیمه ای، کارآفرینی و کسب و کار، اعطای تسهیلات مناطق روستایی و تسهیلات برای مشاغل خانگی در دستور کار قرار دارد

وی گفت: همچنین برگزاری دوره های آموزشی، حمایتی و مشاوره ای، مشوق های بیمه ای، کارآفرینی و کسب و کار، اعطای تسهیلات مناطق روستایی و اعطای تسهیلات برای مشاغل خانگی در دستور کار قرار دارد.

شناخت ساختاری بازار کرمان در دستور کار است
معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه در برنامه توسعه ای و زیرساختی هم دستگاه های متولی اقدام به صدور مجوز، پروانه بهره برداری، جواز اکتشاف و غیره می کنند، عنوان کرد: در این رابطه سرمایه گذارانی نیز جذب خواهیم کرد و در ادامه برنامه ها و فعالیت های پژوهشی را در دستور کار داریم که یکی از این سرفصل ها شناخت ساختار بازار کار استان است که با کمک اساتید  دانشگاه باهنر درحال انجام است.

وی با اشاره به اینکه رشته های نوین به کمک اداره فنی و حرفه ای کرمان ایجاد و راه اندازی می شود، افزود: شروع این فعالیت ها از اردیبهشت ماه خواهد بود تا به اهداف مورد نظر برسیم.

۷۰ درصد مشکلات کارفرمایان مربوط به سیستم دولتی است
اسلامی تصریح کرد: با توجه به بررسی و تحقیقاتی که انجام شده است، ۷۰ درصد مشکلات کارفرمایان مربوط به سیستم دولتی است که از جمله آن می توان به مسئله بیمه، مالیات و کاغذ بازی اداری اشاره کرد.

۷۰ درصد مشکلات کارفرمایان مربوط به سیستم دولتی است که از جمله آن می توان به مسئله بیمه، مالیات و کاغذ بازی اداری اشاره کرد

وی با اشاره به اینکه در مسئله بیمه، کارآفرینان می توانند از مشوق های بیمه ای استفاده کنند، اظهار کرد: در سال جهش تولید مشوق هایی همانند مالیات بر دارایی تعریف شده است که باید مسئولان امر در این خصوص توضیحات لازم را ارائه کنند.

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با بیان این مطلب که در ارتباط با مشوقات بیمه ای افراد متقاضی می توانند به اداره کار مراجعه کنند، اضافه کرد: مجوزها توسط سازمان های متولی به کارآفرینان اعطا شده است، این اداره جات آماده همکاری و راهنمایی کارآفرینان هستند.

وی بیان کرد: همچنین سایت هایی در این رابطه راه اندازی شده است که افراد می توانند مسائل و مشکلات نهادهای صنفی کارگری و کارفرمایی خود را مطرح و پاسخ قانع کننده ای دریافت کنند که از جمله این سامانه ها می توان به سامانه دادور و یاور اشاره کرد.

کد خبر: ۲۰٬۷۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha