۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
کاهش ۹۵ درصدی مصرف آب و حذف سم با «عمود فارم»
یک فعال اقتصادی مطرح کرد؛

کاهش ۹۵ درصدی مصرف آب و حذف سم با «عمود فارم»

گرگان- میرزایی، مدیر توسعه کسب و کار شرکت «توسعه راهکارهای کسب و کار آریس» گفت:محصول «عمود فارم» شرکت باعث کاهش ۹۵ درصدی مصرف آب و حذف سم از چرخه کشاورزی می شود.

محمد میرزایی در گفتگو با بازار اظهار کرد: محصول «عمود فارم» شرکت باعث کاهش ۹۵ درصدی مصرف آب و حذف سم از چرخه کشاورزی شده و محصولی سالم و با کمترین خسارت به اقلیم را راهی بازار می کند.

مدیر توسعه کسب و کار شرکت «توسعه راهکارهای کسب و کار آریس» افزود: شرکت ما طراح و برنامه نویس نرم افزاری هوشمند است که مشکلات گیاهان را تشخیص می دهد.

وی ادامه داد: اولین خروجی شرکت نخستین سوپر نرم افزار هوشمند حوزه کشاورزی است که از طریق عکسی که از گیاه می گیرید آفات و بیماری ۱۹۰ محصول باغی، صیفی و زراعی را به صورت هوشمند تشخیص می دهد.

میرزایی خاطر نشان کرد: همچنین امکان پرسش و پاسخ، مشاوره تلفنی و به زودی مشاوره تلفنی در آن فراهم است؛ اکنون هم حدود ۴۰ هزار نصب دارد و روزانه بیش از چهار هزار بازدید از سایت انجام می شود.

وی افزود: محصول بعدی ما «عمود فارم» یا نسل نوین گلخانه های هیدروپونیک است که به صورت کامل توسط مهندسان و متخصصان داخلی طراحی و تولید شده است.

وی با تاکید بر اینکه این محصول نسبت به فضای سنتی کشاورزی کاهش ۹۵ درصدی مصرف آب را دارد، افزود: حذف مصرف سموم و کاهش چشمگیر مصرف کود و افزایش سطح زیر کشت به دلیل طبقاتی بودن این روش کاشت و بهره وری در تمام فصول از دیگر مزایای این نوع کشت به شمار می رود.

مدیر توسعه کسب و کار شرکت «توسعه راهکارهای کسب و کار آریس» با بیان این که حدود ۵۰۰ نوع محصول توسط این تکنولوژی کشت می شود، گفت: تمام موارد مرتبط با کشاورزی مثل تنظیم اقلیم، کود دهی و نظارت بر حسب نیاز گیاه، برنامه ریزی و به صورت خودکار انجام می شود.

میرزایی اظهار کرد: به واسطه یک نرم افزار واسط هم امکان مدیریت فضای این گلخانه از دور فراهم شده است.

مدیر توسعه کسب و کار شرکت «توسعه راهکارهای کسب و کار آریس» دوره بازگشت سرمایه گذاری این تکنولوژی را با توجه به محصولی که می کاریم یک ساله اعلام کرد و گفت: در شهرهایی مثل تهران امکان استفاده از آن در مکان های محدود مثل پشت بام فراهم است و می تواند کشاورزی شهری را گسترش داد.

وی درباره محصول جدید شرکت هم گفت: جدیدا هم محصول جدیدی برای رصد فضای اقلیم توسط عکس های ماهواره و با کمک هوش مصنوعی فراهم شده است. این محصول جزئیات دقیقی از اقلیم و کشاورزی را مثل آفت زمین، تنش های آبی و میزان افزایش یا کاهش باردهی محصول نسبت به سال گذشته را گزارش می دهد و در بخش کشاورزی و منابع طبیعی کاربرد دارد.

کد خبر: ۲۰۷٬۶۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha