تا زمانی که در اقتصاد موضوع ارزش مالکیت فکری ایجاد نشود، اتفاق خاصی را شاهد نخواهیم بود
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور:

تا زمانی که در اقتصاد موضوع ارزش مالکیت فکری ایجاد نشود، اتفاق خاصی را شاهد نخواهیم بود

دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری بر لزوم ایجاد ارزش مالکیت فکری تاکید کرد.

به گزارش بازار، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در همایش پیشران‌های اقتصادی فرصتی برای توسعه ملی افزود: وقتی زنجیره ارزش شکل می‌گیرد قسمت‌های بالا دستی زنجیره بر مبنای توسعه سخت افزاری است و نیاز مغز افزاری و نرم افزاری کمتری دارند، این در حالی است که بیشتر ارزش‌ها از سرمایه‌های ثابت حاصل می‌شود.

وی گفت: نگاهی به ۱۰۰ شرکت برتر جهان حاکی است بسیاری از این شرکت‌ها درصد بالایی از ارزش‌شان ناشی از دارایی‌ها و مالکیت‌های فکری‌شان است.

معاون رئیس‌جمهور یادآور شد: در جهان دو نوع مالکیت فکری فناورانه و هنری وجود دارد که هر دوی آن‌ها در کشور ما کم‌رنگ است و تا زمانی که در اقتصاد جدید و دانش بنیان موضوع ارزش مالکیت فکری به معنای واقعی کلمه ایجاد نشود، اتفاق خاصی را شاهد نخواهیم بود؛ موضوعی که به نظر می‌رسد دولت و حاکمیت نیز به اهمیت آن پی برده باشند.

دهقانی فیروزآبادی اضافه کرد: در مقوله اقتصاد دانش بنیان و توسعه آن دیر بیدار نشویم.

وی تصریح کرد: در آینده فقط شرکت‌هایی در کورس رقابت باقی خواهند ماند که حداقل تا پنج سال آینده روی توسعه جدید که عموماً نرم افزاری است سرمایه‌گذاری کنند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری تاکید کرد: در دوره جدید زنجیره ارزش باید در شرکت‌های بزرگ و در دل زنجیره‌های اقتصادی که در بطن شرکت‌های بزرگ خصوصی شکل می‌گیرد، دنبال شود.

کد خبر: ۲۰۷٬۵۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha