۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴
پوتین:همکاری های اقتصادی روسیه با ایران، هند و پاکستان افزایش خواهد یافت
در سخنرانی سالانه در مجلس دوما مطرح شد

پوتین:همکاری های اقتصادی روسیه با ایران، هند و پاکستان افزایش خواهد یافت

ولادیمر پوتین در سخنرانی سالانه خود در مجلس دوما، از تصمیم خود برای افزایش همکاری ها با سه کشور ایران، هند و پاکستان تاکید کرد.

به گزارش بازار، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه امروز طی سخنانی در پارلمان این کشور و با حضور نمایندگان هر دو مجلس، از استراتژی مسکو برای بهبود وضعیت اقتصادی خبر داد.

بر اساس این گزارش، پوتین با تایید ریزش اقتصادی در کشورش طی ماه های گذشته گفت که اقتصاد روسیه در سال ۲۰۲۲ حدود ۲.۱ درصد کوچک شد.

وی در عین حال با اشاره به بازیابی توان لجستیکی روسیه در نقل و انتقال بارهای بین المللی گفت: ما به همکاری با شرکای خود در راستای رسیدن به یک سیستم تسویه حساب مالی تلاش خواهیم کرد.

رئیس جمهوری روسیه در ادامه سخنان خود، مشکل ایجاد شده در سیستم مبادلات مالی بین المللی و قطع دسترسی این کشور به سوئیفت را از سوی طرف غربی دانسته و گفت که روسیه هیچ اقدام پیش دستانه ای در این خصوص انجام نداده است.

عالی ترین مقام سیاسی کاخ کرملین همچنین با اشاره به تلاش های مداوم و مضاعف دولت خود برای ایجاد شرایط پایدار در امنیت و اقتصاد، گفت که روسیه قادر به صادرات ۵۵ الی ۶۰ میلیون تن غلات در سال است.

وی با اشاره به مشکلات ایجاد شده متعاقب کوچ دسته جمعی شرکت های غربی از خاک روسیه، تغییر در زیرساخت های اقتصادی کشورش را حیاتی دانسته و گفت: این وظیفه ما است که اقتصاد خود را به سوی مرزهای جدید به حرکت در آوریم... انتظار می رود همکاری ها با ایران، هند و پاکستان ادامه یابد.

کد خبر: ۲۰۷٬۵۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha