۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
بازار گناوه تعطیل شود؛ کرونا همچنان در کمین
گزارش بازار؛

بازار گناوه تعطیل شود؛ کرونا همچنان در کمین

بوشهر - تعطیلات عید سعید فطر می‌تواند باعث ازدحام مسافران و شیوع بیشتر کرونا در گناوه شود و نیاز است که بازاریان همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

عصمت اسماعیلی؛ بازار: چند ماه از شیوع کرونا در سطح جهان و حضور این مهمان ناخوانده در ایران می‌گذرد و هنوز شاهد افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری هستیم و با توجه به اینکه هنوز دارو و واکسن آن تولید نشده است، نیاز است که پیشگیری به صورت کلی در دستور کار قرار گیرد.

کارشناسان حوزه سلامت عقیده دارند که رعایت نکات بهداشتی از جمله عدم حضور در مکان‌های عمومی شلوغ و کاهش رفت و آمدها می‌تواند نقش مهم و تاثیرگذاری در پیشگیری از کرونا داشته باشند.

بازار تجاری بندر گناوه یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری و مقصد بسیاری از گردشگران و مسافران از سراسر کشور محسوب می‌شود و به ویژه در سال‌های اخیر از پررونق‌ترین بازارهای تجاری در جنوب کشور و استان بوشهر است.

اهالی گناوه نگران هستند که حضور مردم نقاط مختلف در این شهر و شلوغی‌های بازار بار دیگر موجی از کرونا را در این شهرستان ایجاد کند

با شیوع ویروس کرونا در جهان و درگیر شدن استان‌های کشور با این ویروس، اتحادیه اصناف شهرستان گناوه با همکاری خودجوش بازاریان و کسبه بازار تجاری و به منظور حفظ سلامت شهروندان و هموطنان و جلوگیری از هجوم مسافران به این بازار در روزهای پرخطر شیوع کرونا، اقدام به تعطیلی بازار کرد و این بازار تجاری بیش از ۵۰ روز تعطیل شد.

تعطیلی بازار این بندر برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از ششم اسفند ۹۸ آغاز و تا ۳۰ فروردین ماه امسال ادامه یافت و در ۳۱ فروردین بازگشایی شد.

حال در آستانه تعطیلات عید سعید فطر قرار داریم و این تعطیلات می‌تواند فرصتی باشد تا دوباره شاهد حضور گسترده مسافران از نقاط مختلف در گناوه باشیم و این موضوع خطرات جدی را برای مردم گوشزد می‌کند.

اهالی گناوه نگران هستند که حضور مردم نقاط مختلف در گناوه و شلوغی‌های بازار بار دیگر موجی از کرونا را در این شهرستان ایجاد کند و اثرات آن مردم شهر گناوه را درگیر کند.

بازاریان تعطیل کنند
رئیس اتاق اصناف گناوه در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: بازاریان گناوه همواره در مقابله با کرونا و پیشگیری از شیوع آن پیشتاز بوده‌اند و به صورت داوطلبانه مغازه‌های خود را تعطیل کردند.

سید فخرالدین حسینی با اشاره به اینکه گناوه از مقاصد مهم گردشگری مردم نقاط مختلف است، تصریح کرد: احتمال حضور مسافران از شهرهای با وضعیت قرمز در شهرستان وجود دارد و این موضوع خطری بزرگ است.

وی با درخواست از بازاریان گناوه برای تعطیلی بازار به صورت داوطلبانه اظهار کرد: اکثر بازاریان گناوه نیز از آمادگی و موافقت خود با تعطیلی بازار در روزهای یکشنبه و دوشنبه خبر دادند.

رئیس اتاق اصناف گناوه با اشاره به اینکه مصوبه‌ای در این زمینه وجود ندارد، تصریح کرد: انتظار داریم بازاریان به صورت داوطلبانه اقدام به تعطیلی مغازه‌های خود کنند.

مغازه‌ها تعطیل شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: یکی از مهمترین راهکارها برای پیشگیری از کرونا، پرهیز از حضور در تجمعات، دورهمی‌ها، مراسم ختم و عروسی و... است.

سعید کشمیری با اشاره به اینکه ازدحام در بازار می‌تواند یکی از راه‌های انتقال ویروس باشد، خواستار عدم حضور مردم در بازارها و جلوگیری از انتقال ویروس شد.

وی با اشاره به تعطیلات عید سعید فطر گفت: از بازاریان و اصناف دیلم، گناوه، بوشهر، دلوار، برازجان، اهرم، خورموج، دیر، کنگان، عسلویه و جم درخواست داریم به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری، تا پایان تعطیلات عید فطر مغازه‌ها را تعطیل کنند.

کشمیری با اشاره به خطرات رعایت نکردن دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی توسط عده‌ای از مردم تصریح کرد: گسترش بیماریابی در مدیریت کرونا تأثیر بسزایی دارد اما رفت‌وآمدهای غیرضروری افراد در جامعه همچنان نگران‌کننده است.

تعطیلات عید سعید فطر برای اهالی شهرستان گناوه به یک دغدغه مهم تبدیل شده است و مردم نگران حضور مسافران از نقاط مختلف کشور با وضعیت قرمز در این شهرستان هستند.

انتظار می‌رود همان‌گونه که بازاریان گناوه مدت زیادی کسب‌وکار خود را برای پیشگیری از کرونا تعطیل کردند، این بار نیز در روزهای تعطیلات عید فطر شاهد تعطیلی بازار باشیم.

کد خبر: ۲۰٬۷۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha