۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹
دولت باید پاسخگوی وضعیت اقتصادی باشند
نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس:

دولت باید پاسخگوی وضعیت اقتصادی باشند

صباغیان، نماینده مردم مهریز و بافق و بهاباد و خاتم و ابرکوه در مجلس گفت: امروز رئیس جمهور و آقای مخبر باید پاسخگو باشند و شلاق انتقاد بخورند.

به گزارش بازار، محمدرضا صباغیان بافقی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲ اسفندماه) در نطق میان دستور خود ضمن سلام و درود به مردم ایران اسلامی و حوزه انتخابیه گفت: ابتدا باید به بعضی از مخالفان خوش گذران و بعضا خود فروخته خارج نشین که اسب خیالی زین می کنند عرض می کنم، مردم ایران علی رغم شرایط سخت اقتصادی تفاوت طلا و جواهرات خود را با فلزات زنگ زده و بی ارزش می دانند و خوب از همدیگر تشخیص می دهند خیلی خود را اذیت نکنید و نام خود را در تاریخ به نام عامل بیگانگان ثبت نکنید؛ نکته ای هم به طلا و جواهرات خودمان عرض کنم که مواظب باشیم زنگ نزنیم.

وی افزود: خوشبختانه امروزه در زمینه های علمی، دفاعی و نظامی در جایگاه ها بالایی قرار گرفته ایم اما در کنار این قدرت نظامی که جای بالیدن هم دارد مردم ما متاسفانه در شرایط سخت اقتصادی به سر می برند، امری که بر کسی پوشیده نیست و اگر هم درک نکنیم مردم آن را خوب درک و لمس می کنند؛ بنابراین سوال اینجاست که چرا به این وضعیت اقتصادی دچار شده ایم؟ روز رای اعتماد که فضای شعار و تعارف بر مجلس و دولت حاکم بود، بنده عرض کردم جناب آقای رئیس جمهور، روسای جمهور قبلی بر همین صندلی و در همین مجلس همین وعده های شما را داده اند اما محقق نشد و مشکلی حل نشد لذا جنابعالی هم با این ریل در ایستگاهی متوقف خواهید شد که آنها متوقف شدند.

نماینده مردم مهریز و بافق و بهاباد و خاتم و ابرکوه در مجلس گفت: مشکل کشور ما در جابجایی افراد و تغییر دولت ها و استفاده از ژنرال های اقتصادی و نیروهای فلان دانشگاه نیست، همه مشکل کشور ما تحریم نبوده است، همانطور که خودتان در زمان انتخابات به آن اذعان کردید؛ حالا عرض می کنم مشکل کشور ما تشکیل شورای سران قوا، تصویب طرح مولد سازی و تشکل مبادله ارز و طلا نیست؛ آقایان دولت و وکلا مشکل ما اصلاح ساختار سیاسی و اداری است که هیچ کس به آن نمی پردازد، مشکل کشور ما عدم اجرای مدیریت واحد شهری است که سپردن آن امور به دست مردم باید باشد اما متاسفانه طرح آن حدود یکسال در هئیت رئیسه معطل مانده است.

این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: در تعجبم که در جلسات خصوصی به اصلاح ساختار اذعان داریم اما از ذکر آن پروا و معذوریت داریم تا این مشکل حل نشود هر روز این کشتی اقتصادی در آب بیش تر فرو خواهد نشست و ترس من آن است که زمانی بخواهیم اصلاح کنیم که دیگر دیر شده باشد، وقتی در ساختار کشور تعداد زیادی دستگاه نظارتی اعم از تعزیرات، بازرسی، وزارت بهداشت، صمت، دستگاه های امنیتی و ... وجود دارد کسی نظارت نمی کند و همه چیز جزیره ای می شود در حال حاضر مردم خون جگر می خوردند، امروز گوشت نیم میلیون تومان است! بطری آب روی آن قیمت ۱۹۵۰ تومان درج شده اما ۴ هزار تومان بفروش می رسد تا ساختار اصلاح نشود و یک دستگاه نظارت نکند و پاسخگو نباشد امکان حل مشکل وجود ندارد.

صباغیان عنوان کرد: عزیزان باید مشکل میدانی حل شود و همان جا بازرسی و رسیدگی و اعلام حکم شود و ایندفعه مردم متوجه می شوند و اثر خود را خواهد گذاشت؛ قانون گذاری ما چطور است؟ چندین شورای عالی اقتصادی قانونگذاری می کنند؟ و شورای سران هم قانونگذاری می کند و طرح مولد سازی را می بینید که همین الان آمدند مدارس خیر ساز را بفروش گذاشتند مدرسه ای که باید دو هفته دیگر افتتاح شود گفتند باید به فروش برسد، دستگاه اجرایی ما چطور هستند؟ آقای رئیس جمهور و وکلا بشنوید حداقل حقوق ۷ میلیون است بنده دو هفته قبل از آزدگان آمدم مجلس و ۱۵۰ کرایه از من گرفته شد یعنی با این ۷ میلیون ۴۷ بار می شود به مجلس آمد و برگشت! ۲۳ بار می شود بیایم مجلس و برگردیم، مردم در شرایط سختی هستند؛ عزیزان ما مسئول هستیم امروز مجلس مسئول است. آقای قالیباف و دوستان جلسه غیرعلنی و درد و دل کردن با خودمان مشکلی را حل نمی کند امروز رئیس جمهور باید پاسخگو باشد و مخبر باید پاسخگو باشد و شلاق انتقاد بخورند.

کد خبر: ۲۰۷٬۴۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha